Našli smo ga na stopnicah pred hišo, solze je točil kot majhen otrok. Bili smo presenečeni, saj prijatelja še nikoli prej nismo videli jokati in še predobro se spominjamo njegovih besed, ko je samozavestno dejal: »Moški pa vendarle nikoli ne jočemo!« Kot se spominjamo, da smo tedaj zardeli, saj smo solze v preteklosti točili že večkrat in jih v prihodnosti zagotovo še bomo. Zadrego, da smo ga videli početi nekaj, kar ni bilo v njegovem (mačističnem) slogu, je skušal rešiti z besedami: »Tako zelo sem jo ljubil, ji skušal ugajati, a ji ni bilo dovolj. Zapustila me je rekoč, da mi daje dvojko!«

V trenutku smo se zresnili in se preselili v neki drug, vzporedni svet. Dvojka je bila tiste dni beseda, ki smo jo dobro poznali. Na srečo ne zato, ker nam je ljubljena dala košarico, temveč zaradi druženja z dvojko, beemvejevo dvojko. Prav tako damo, vredno pozornosti. Pozornost je zahtevala in jo, roko na srce, tudi dobila. Pa čeprav smo bili z vsakim prepeljanim kilometrom bolj prepričani, da ona dvojke ni sposobna dati.

Če smo natančnejši, sta dvojki bili dve, prva sliši na ime active tourer in druga na gran tourer. Všeč sta nam bili od prvega trenutka, to moramo priznati. Zdelo se nam je, da sta kot dvojčici, in nismo bili daleč od resnice. Pa ne zgolj zaradi oblike; druži ju veliko več, od motorne konjenice, samodejnega menjalnika, štirikolesnega pogona in serijske opreme. Ločijo pa ju dolžinski centimetri. Gran tourer ima 22 centimetrov več (456:434), kar se izdatno pozna na zadnji klopi (medosna razdalja je 11 centimetrov daljša) in v prtljažniku. Zadaj bosta dva potnika resnično udobno sedela, pri obeh pa so sedeži zadaj vzdolžno pomični, kar pomeni, da je prtljažnik z dvojnim dnom po potrebi mogoče dodatno povečati. Daljša dvojka že v osnovi pogoltne ogromnih 645 litrov. Njena posebnost je tudi, da je mogoče doplačati za dodatna sedeža v tretji vrsti (833 evrov), kar prtljažnik nekoliko zmanjša, in sicer na 560 litrov. Tudi active tourer zadovolji s 468-litrsko prtljažno luknjo. Seveda je mogoče pri obeh prtljažno luknjo prostorsko nadgraditi, sedeži se tako z enostavnim potegom vrvice prekucnejo naprej, dno pa žal ni povsem ravno. Pri obeh svetujemo doplačilo za električno pomična prtljažna vrata (475 evrov). Prav našteti centimetri in litri pa so razlog, zakaj dati 1600 evrov več, kolikor je razlika med testnima active in gran tourerjem.

Kot smo že omenili, sta stavili na črno kri in 2-litrsko pljučno prostornino z iskrivimi 190 konjički. Poudarjena je mazohistična plat, štirivaljnik se je z navdušenjem odzival, ko smo pritisnili stopalko za plin, in nam s padanjem hitrostnih mej poslal jasno sporočilo, da konjički rezgetajo od navdušenja, ko jih spustimo na prosto. Še tako razvajenega voznika bo prevzelo, saj avta omogočata visoke potovalne hitrosti (najvišja krepko čez 200 km/h), hkrati pa zgledno potovalno udobje. Ne zgolj samo, ker se sedi visoko v prid preglednosti in sta prednja sedeža udobna, temveč ker je naravnost izjemen 8-stopenjski samodejni menjalnik, ki pretika neverjetno gladko in hitro ter odločno razbremeni voznika. Pomoč v slabših voznih razmerah zagotavlja še štirikolesni pogon, čeprav tudi v osnovi dvojka ni tipičen BMW, saj je pogon speljan na prednji kolesi.

Kombinacija samodejnega menjalnika in štirikolesnega pogona bi se nekoč poznala pri porabi, a so ti časi pri sodobnih štirikolesnikih preteklost. Kljub zajetni teži na hrbtu, ki pri obeh tourerjih presega tono in pol (1585 in 1640 kg), in naši precej težki nogi se je poraba goriva ustavila le malce nad 7 litri. V prednosti pri dosegu z enim polnjenjem je zavoljo večje posode za gorivo (61:51 litrov) daljši gran tourer, s katerim je mogoče prevoziti do 840 kilometrov, ob active tourerju je zapisanih le 720 kilometrov.

Seveda sta testna BMW-jeva enoprostorca odločna dražja od podobno velikih konkurentov bolj ljudskih znamk, zato bi pričakovali, da bosta ob vseh varnostnih in udobnostnih pritiklinah ponujala nekaj več serijske opreme. A so Bavarci pri tem skopi in stavijo na nekaj strani dolg seznam doplačilne opreme, ki pa avto podraži in ga že nevarno približa meji 50.000 evrov, ko začne razum počasi premagovati čustva. Med doplačili so na primer za samodejno klimo (622 evrov), parkirno kamero (422), parkirne senzorje (844), navigacijo (2626) in pametni tempomat (453). Več pa v sklepu.