Podjetje Visionect, ki razvija elektroniko in programe za elektronski papir, je v sodelovanju z avstralskim Road and maritime services (RMS) v Sydneyju postavil prvo serijo prometnih znakov, ki uporabljajo enake zaslone iz elektronskega papirja, kot jih vgrajujejo v bralnike elektronskih knjig. V Visionectu so že na začetku leta napovedali vstop na izredno obetajoče in mlade trge, kot so trgi trajnostnih rešitev za zunanje označevanje, pametnih zaslonov in nadzornih plošč, ki bodo v prihodnjih desetih letih strmo rasli. In prav avstralski servis RMS je prvi, ki jim je zaupal razvoj elektronskih prometnih znakov z zasloni iz elektronskega papirja. RMS namreč želi trajnostno razvijati mesto in graditi infrastrukturo, ki bo čez desetletje dobro služila petim milijonom prebivalcev, ki bodo takrat živeli v Sydneyju, pojasnjujejo v Visionectu, kjer vrednosti posla zaradi poslovne skrivnosti ne morejo izdati, napovedujejo pa, da je to šele začetek njihove prisotnosti v tem segmentu.

V sklopu projekta za izboljšanje prometne infrastrukture je RMS iskal rešitev, ki bi presegla običajne omejitve elektronskih tabel ob cestah, denimo vidljivost na močni sončni svetlobi, napajanje in povezanost za stalen dostop do aktualnih prometnih informacij. Visonect so k sodelovanju povabili pred dvema letoma, ker je njihova tehnologija trenutno edina, ki omogoča odlično vidljivost na neposredni sončni svetlobi ob izjemno nizki porabi energije, pojasnjuje Katja Koren Ošljak, vodja marketinga.

»Naročnik se je srečeval z izzivom, kako postaviti digitalne prometne znake na območju, kjer ni možnosti priklopa na električno omrežje, naše znake pa lahko napaja že preprosta sončna celica,« dodaja sogovornica. Visionect je ob tem razvil strojno in programsko opremo. Najsodobnejša prometna signalizacija s solarnim napajanjem in visoko optimizirano porabo energije tako združuje e-papir ameriškega proizvajalca E Ink®, ki med drugim svoje zaslone dobavlja tudi Amazonu za bralnik kindle, in slovensko platformo za upravljanje pametnih prometnih znakov. »Strežniška programska oprema, ki upravlja delovanje znakov, je programirana tako, da znak prebudi in prek interneta poveže s sistemom le takrat, ko je na zaslonu treba zamenjati sporočilo ali sliko, sicer pa pametni prometni znak za ohranjanje in prikazovanje informacij na zaslonu iz e-papirja ne porabi nobene energije,« tehnologijo, ki so jo razvili slovenski strokovnjaki, opiše Rok Zalar, vodja razvoja.

Elektronski prometni znaki odpirajo vse več priložnosti za razvoj inovativne cestne signalizacije tudi v prihodnje, so prepričani v podjetju. S pilotnimi projekti si tako že odpirajo nove trge v Veliki Britaniji, ZDA, Kanadi, v Jugovzhodni Aziji, Italiji in Franciji. V Avstraliji in Veliki Britaniji s pametnimi prometnimi znaki označujejo tudi avtobusna postajališča in avtobuse. Ta sistem, ki ga razvijajo skupaj s podjetjem Swarco Lea, gorenjsko gazelo leta 2006, in Ljubljanskim potniškim prometom, bodo prav tako kmalu vpeljali na nova avtobusna postajališča v Ljubljani, je še povedala Koren-Ošljakova.