Na spletni strani booking.com lahko tisti, ki so na vrh svojega seznama počitniških destinacij za to poletje uvrstili Ljubljano, trenutno brskajo med 208 ponujenimi počitniškimi nastanitvami, od tega je osemindvajset hotelov, največ takih s štirimi in tremi zvezdicami. Po podatkih primerjalnika hotelskih cen trivago.si je trenutno v prestolnici na voljo 218 nastanitev, medtem ko lahko uporabniki spletne strani tripadvisor.com berejo ocene o 29 hotelih.

Vse več turistov se odloči, da svojo počitniško nastanitev poiščejo s pomočjo spletnih strani, kjer lahko še pred rezervacijo nočitve preverijo tudi vtise in komentarje gostov, ki so se odločili svojo izkušnjo in (ne)zadovoljstvo s storitvami v določenem hostlu ali hotelu deliti na spletu. Skrivnosti torej skorajda ni več, hibe in prednosti ponudnikov turističnih nastanitev, tudi ljubljanskih, so že nekaj časa vsem na očeh.

Zvezdice gostom ne pomenijo več veliko

Če so nekateri gostinci pred leti še zatrjevali, da so dobrih ocen na tovrstnih spletnih straneh sicer veseli, a dogajanja na lestvicah ne spremljajo redno, pa ljubljanski hotelirji vse bolj poudarjajo pomen spletnih strani, na katerih podobo hotelov in drugih turističnih namestitev soustvarjajo gostje. Običajno na vidno mesto v recepciji ali ob vhodu postavijo tudi priznanje oziroma certifikat z dobro oceno, ki so jo dosegli.

»Pred desetimi leti je moral gost zaupati zvezdicam in opisom turističnih agencij. Ta vloga, ki so jo včasih imele agencije, se je zdaj prenesla na spletne strani. Vse več je namreč spletnih rezervacij nastanitev, kjer lahko gostje ponudbe med seboj tudi primerjajo. Zato je pomembno, da imaš dobre ocene in da je hotel na spletnih straneh, kot so booking.com, tripadvisor.com in trivago.si, uvrščen visoko,« pove Sandi Kovačevič, direktor hotela Cubo. Butični hotel s šestindvajsetimi sobami na Slovenski cesti skupaj s hoteloma G Design in Nox sestavlja trojico ljubljanskih namestitev, ki so jih gostje z ocenami uvrstili na prva tri mesta omenjenih spletnih strani. »Dnevno preverjamo ocene in smo pozorni na to, v katerih kategorijah imamo višje in v katerih morda nekoliko nižje ocene,« se strinja tudi direktor šentviškega Noxa Rudi Gubenšek in dodaja, da so z rezultati zadovoljni, povprečno oceno jim nekoliko zniža le lokacija, saj so bližje obvoznici kot mestnemu središču.

Dobre in slabe plati

»Dobre ocene so rezultat vloženega truda in energije,« je prepričan lastnik hotela G Design Rok Kanc. Meni, da so ocene realen kazalnik kakovosti ponudbe ljubljanskih nastanitev. »Povprečne ocene so rezultat mnenj, ki jih je izrazilo več ljudi. Prav tako lahko na primer na booking.com nastanitev ocenijo le dejanski gostje, na tej spletni strani pa pri nastanitvah z več kot 30 ocenami tudi arhivirajo komentarje, ki so starejši od štirinajstih mesecev. Hotel se tako ne more ponašati s starimi ocenami, ki morda niso več upravičene.«

Kovačevič ob tem opozarja, da so vse bolj priljubljene spletne strani, na katerih lahko gostje ocenjujejo nastanitve, prinesle tako dobre kot tudi slabe spremembe. Medtem ko lahko hotelirji na podlagi dobronamernih kritik hitro ukrepajo, odpravijo pomanjkljivosti in izboljšajo svojo ponudbo, pa je lahko zanesljivost nekaterih ocen, predvsem na straneh, kjer lahko mnenje izrazi vsak, včasih vprašljiva. »Če ima hotel le nekaj ocen, ki so identične, vse odlične, seveda lahko podvomiš o tem, kdo je te ocene zapisal. A na koncu je to problem hotela. Z zavajanjem si ne zagotoviš zadovoljnih in predvsem stalnih gostov,« poudarja Kovačevič.

Nižja ocena zaradi luči

»Tudi kritike je med seboj treba ločiti. So konstruktivne kritike, ki nam pomagajo, da napredujemo, lahko pa so med njimi tudi mnenja, ki so stvar predvsem osebnega okusa,« še pove Gubenšek. »Neki gost je na primer zapisal, da nam ne bo podelil pet zvezdic, ker se je luč na hodniku, ko je zadnji dan stopil iz sobe, prižgala prepozno,« se primera spominja Kovačevič.

Hotelirji se sicer strinjajo, da so kritike dobrodošle, a bi bilo opozorilo na pomanjkljivosti še bolj dobrodošlo že v času bivanja gostov v hotelu. »Če je nekomu v sobi prevroče in nas na to opozori, lahko to odpravimo. Vedno z veseljem pomagamo, če le lahko,« pove Kanc in doda, da gostom na spletnih straneh ne odgovarjajo na zapisane komentarje, tega ne počnejo niti zaposleni v hotelih Cubo in Nox. »Za to bi potrebovali ogromno časa in nekoga, ki bi se ukvarjal zgolj z odgovarjanjem na zapise na spletnih straneh. V nekaterih hotelih to sicer počnejo, a so odgovori pogosto avtomatizirani in tako zahvala ne deluje pristno,« pravi Kovačevič.