Napredovati. To je zagotovo cilj razvojnikov pri vsakem novem avtomobilu. Napredovati na področju dizajna, udobja, prostornosti, voznih lastnosti, porabe, opreme, prilagodljivosti, skratka napredovati na vseh področjih. Številnim uspe, nekaterim ne, poznamo pa celo primere, ko kakšna sprememba ne prinese napredka, temveč nazadovanje. Tudi Toyota je v preteklosti imela kakšen tak primer, no, pri njenem zadnjem, prenovljenem avtomobilu, modelu avensis, o čem takem ne more biti govora. Napredoval je namreč v vseh pogledih. Kar pa niti ni čudno, saj že njegovo ime več kot očitno namiguje na napredek: beseda avensis namreč izvira iz francoske besede avancer, ki pomeni – napredovati.

Vse skupaj je mogoče opaziti že z bežnim pogledom na vozili. Ne, nismo videli dvojno, avensisa sta kakopak dva, limuzina in karavan, oba pa sta oblikovno povsem spremenjena. Njun sprednji del je bolj zašiljen, zadaj sta videti širša in nižja, da bo mera polna, pa se zgodba nadaljuje tudi v notranjosti. V njej je nova, očem prijaznejša armaturna plošča, nov volan in novi, udobnejši sedeži. Še vedno pa za višjerasle voznike sedež ne omogoča, da bi ga spustili dovolj nizko, oziroma volanski obroč ne omogoča, da bi ga dvignili dovolj visoko za idealen položaj. Bodo pa tudi višji potniki imeli dovolj prostora na zadnji klopi, kar še posebno velja za karavansko različico.

Ta ima sicer enako dolžino medosne razdalje kot limuzina (2,7 metra, enaka tudi v primerjavi s predhodnikoma), je pa od nje daljši za sedem centimetrov (4,82:4,75 metra). To pomeni, da sta s prenovo obe različici pridobili po štiri dolžinske centimetre, ni pa se spreminjala prostornina prtljažnikov, ki pri limuzini ostaja 509, pri karavanu pa 543 litrov – ni malo, a je kar daleč od razrednega vrha.

Kar zadeva motorje, se pri Toyoti zavedajo, da je avensis igralec v tipično dizelskem razredu, zato so mu namenili dva nova – 1,6-litrskega s 112 konji (82 kilovati) in 2-litrskega s 143 KM (105 kW). Oba sodelujeta s 6-stopenjskim ročnim menjalnikom, medtem ko na bencinski strani na ceniku pri limuzini najdemo 1,6-litrski motor s 132 KM (92 kW), pri obeh karoserijskih različicah pa še 1,8-litrskega s 147 KM (108 kW), ki je na voljo tudi z brezstopenjskim menjalnikom CVT. Ta je sicer boljši, a svojih pomanjkljivosti (pretirano »zaganjanje«, hrup...) v celoti še ni odpravil, zato so tu številni proizvajalci s svojimi samodejnimi menjalniki pač v prednosti.

To je poleg že omenjenega prtljažnika že druga točka, pri kateri smo torej zapisali podobno. In ko potegnemo črto pod celoto, bi takšno oceno lahko zapisali za avensisa tudi na splošno – ni je namreč stvari, v kateri bi bil v razrednem vrhu. Tam ni ne pri občutku med vožnjo, ne po prostornosti, ne po udobju in, številnim tehnološkim pripomočkom navkljub, tudi na področju naprednih sistemov ne (radarskega tempomata ni niti za doplačilo...). Je pa pri vsem dovolj dober, da se njegove kocke zložijo v celoto, ki je morda ravno zaradi tega zanimiva izbira. Izbira, ki bo od septembra naprodaj za najmanj 21.600 evrov, s popustom pa za še dva tisočaka manj.

Več fotografij na www.dnevnik.si