Za Grobelno, ki leži v občinah Šentjur in Šmarje pri Jelšah, ter za celotno Kozjansko in Obsotelje je ta projekt izjemnega pomena. Cesta namreč povezuje Celje z Rogaško Slatino, Podčetrtkom, Rogatcem in je hkrati navezava do državne meje s Hrvaško. V Grobelnem se je promet vedno ustavil, vozniki pa so nervozno čakali v dolgih kolonah. Na tem območju so namreč kar trije železniški prehodi. Če so imeli vozniki smolo in so bile na vseh prehodih spuščene zapornice, so zaradi tega izgubili približno 15 minut.

Dobrodošlo za gospodarstvo in turizem

Projekt pa ne bo dobrodošel samo za domačine, voznike in turiste, temveč predvsem za gospodarstvo in turizem subregije Kozjanskega in Obsotelja, ki sta odvisna od prometnih povezav. Iz Direkcije RS za ceste so nam sporočili, da bo projekt stal toliko, kot so načrtovali. Gradbena dela so ocenjena na dobrih 15, celotna naložba pa na 17 milijonov evrov. Do 85 odstotkov upravičenih stroškov sofinancira EU iz evropskega sklada za regionalni razvoj.

Predsednik Krajevne skupnosti Grobelno Miran Frece pravi, da so mnenja o projektu med domačini deljena. Večina starejših ljudi je žalostna, ker se kraj spreminja. Kljub številnim prednostim, ki jih prinaša nadvoz, bi raje imeli okolje, katerega so vajeni že desetletja in so zato zaradi spominov vezani nanj. Mladi in tisti, ki hodijo v službo, imajo seveda drugačen pogled. Ko bo nadvoz odprt, bo to zanje pravo olajšanje. Naveličani so čakanja pred spuščenimi zapornicami in dolgih kolon avtomobilov. Večina od njih ima vozni red vlakov že v malem prstu in natančno ve, kdaj pripeljejo vlaki in je gneča največja.

Pločnik je padel v vodo

Navdušenje nad projektom pa je lani žal pokvarila slaba novica, da država nima dovolj denarja, da bi zgradila tudi nujno potreben pločnik s kolesarko stezo. »Ko smo slišali, da je projekt padel v vodo, smo bili zelo zaskrbljeni in slabe volje. Hoja ob cesti je namreč že zdaj zelo nevarna, po odprtju nadvoza pa bo zaradi večje hitrosti avtomobilov smrtno nevarna. Domačini imajo zaradi tega res težave. Dijakov in študentov, ki se vozijo z vlakom v šolo oziroma na predavanja, starši sploh ne spustijo na cesto. Da se ne bi zgodilo kaj hudega, jih z avtom vozijo na železniško postajo«, nam je pripovedoval Miran Frece.

Že takrat, ko je država pripravljala načrte za zunajnivojsko križanje, so krajani glasno opozarjali, da brez pločnika in kolesarske steze ne bo šlo. Frece pravi, da so jih na Direkciji RS za ceste razumeli in da so jim obljubili, da bodo tudi to naredili. Izdelana je bila idejna zasnova, po kateri bi približno 800 metrov dolg pločnik s kolesarsko stezo zgradili od gostišča Ahac do priključka na nadvoz. Naložba naj bi stala okoli pol milijona evrov. »Potem pa smo lani žal izvedeli, da za zdaj ne bo nič in da bodo zaradi varčevalnih ukrepov šele letos dokončali dokumentacijo in začetek gradbenih del prestavili na prihodnje leto ali leto 2017. Upam, da ne bodo spet snedli besede in da se do takrat na cesti ne bo zgodila kakšna tragedija,« pravi predsednik KS Grobelno in obenem opozarja še na izredno slabo cesto v Stopčah.

Asfalt tam »cveti«, na cesti je polno lukenj, ki se jih vozniki izogibajo s cikcak vožnjo. Turisti, ki se po tej cesti vozijo proti Podčetrtku ali Rogaški Slatini, se zagotovo zgražajo nad obupno cesto. Odsek, ki je najbolj kritičen, naj bi država preplastila potem, ko bo končan projekt v Grobelnem. Frece je prepričan, da samo preplastitev ne bo dovolj. Ker v ovinku na cesto zateka voda, bo po njegovem mnenju potrebna temeljita sanacija, sicer se bodo težave kmalu ponovile.