Vodstvo Avtotehne in Družba za upravljanje terjatev bank (DUTB) se pospešeno pripravljata na prodajo mariborskega proizvajalca umetnih brusov Swatycomet. Po neuradnih informacijah naj bi v slabi banki prodajo družbe zaupali eni tujih svetovalnih družb, prodajne postopke pa nameravajo končati že jeseni.

Od Nemcev, Indijcev, Turkov, Avstrijcev do Francozov

Med najresnejšimi potencialnimi kupci naši viri omenjajo nemški Bosch, ki je tudi eden najpomembnejših poslovnih partnerjev mariborske družbe. Nemci so bili pred dvema letoma že tik pred nakupom Swatycometa, vendar se jim nato s takratnim vodstvom Avtotehne ni uspelo dogovoriti o višini kupnine. Po neuradnih informacijah naj bi Bosch za Swatycomet tedaj ponujal okoli 45 milijonov evrov. Toda od tega zneska bi Avtotehna dobila le polovico, saj je ponudba vključevala tudi prevzem finančnega dolga Swatycometa.

Za nakup Swatycometa naj bi se že dlje časa zanimal tudi eden največjih indijskih konglomeratov Muragappa, ki ima okoli 32.000 zaposlenih, letni prihodki skupine pa znašajo okoli štiri milijarde evrov. Muragappa oziroma njegove hčerinske družbe že sedaj konkurirajo Swatycometu, konglomerat pa ima v lasti tudi številne rudnike surovin, ki se uporabljajo pri proizvodnji umetnih brusov.

Pred časom se je za nakup družbe zanimala tudi turška industrijska skupina Eczacibasi Holding, ki vključuje več kot 40 podjetij z letnim prometom približno 2,4 milijarde evrov. Naši viri ne izključujejo, da se utegneta za nakup Swatycometa potegovati tudi avstrijski Tyrolit, ki se je pred desetimi leti že neuspešno potegoval za nakup Swatya, ter francoska multinacionalka Saint-Gobain, ki velja za največjega svetovnega proizvajalca brusnih orodij.

Vsi vzvodi v rokah DUTB

Swatycomet je največja naložba finančno izčrpane Avtotehne, ki bi s prodajo te družbe po ocenah poznavalcev lahko iztržila celo več kot 40 milijonov evrov (brez upoštevanja finančnega dolga družbe). Vsi vzvodi odločanja v Avtotehni so že od lani jeseni v rokah DUTB, na katero so podržavljene banke prenesle za skoraj 70 milijonov evrov terjatev do ljubljanskega holdinga.

Spomnimo, da je Avtotehna v prisilni poravnavi končala prav na zahtevo DUTB, na katero je sodišče lani preneslo tudi pooblastilo za vodenje poslov. To je DUTB tudi omogočilo zamenjavo celotnega upravnega odbora pod vodstvom Jordana Kocjančiča in izvršnega direktorja Petra Štrbenka.

Rast prihodkov in naročil

Po več letih stagnacije prihodkov je Swatycometu lani uspelo opazneje izboljšati poslovanje. Prihodki so se po neuradnih informacijah zvišali za približno pet milijonov evrov na 80 milijonov evrov, začetek letošnjega leta pa je bil najboljši, vse odkar sta se pred petimi leti združila takratni Swaty in Comet. V prvih dveh mesecih je bila prodaja za skoraj 17 odstotkov nad načrti, zaradi povečanih naročil njihovih največjih kupcev so morali uvesti celo delo v izmenah.

Ponovno pa so v družbi povečali tudi naložbe. V Zrečah tako končujejo instalacijo avtomatizirane in robotizirane stiskalnice, v Ločah, kjer poteka proizvodnja tehničnih tkanin, pa gradnjo nove hale izsekovalnice. Hkrati pa se je v zadnjih letih Swatycometu uspelo razdolžiti. Samo v letu 2013 so odplačali za pet milijonov evrov posojil, po neuradnih informacijah pa naj bi neto finančni dolg družbe le še za okoli dvakrat presegal ustvarjeni dobiček iz poslovanja pred amortizacijo (EBITDA).