Val konsolidacije je zajel tudi slovenski trg medkrajevnih cestnih prevozov. Po tem, ko je Darko Martin Klarič lani kupil Izletnik Celje, v Zavarovalnici Triglav pa se v teh dneh pripravljajo na prodajo novogoriškega Avriga, bo sedaj britanska skupina Arriva kupila Alpetour – potovalno agencijo.

Arriva, ki sodi pod okrilje nemškega velikana Deutsche Bahn in spada med največje evropske avtobusne prevoznike, bo za kranjskega prevoznika plačala skoraj 25 milijonov evrov. Nekaj manj kot 500 delničarjev Alpetourja lahko za delnico torej pričakuje 55 evrov. To je skoraj trikrat več, kot je bila delnica vredna, preden so se največji lastniki odločili za skupno prodajo. Samo Modra Linija Holding bo s prodajo svojih delnic iztržila 6,4 milijona evrov, Banka Celje pa 4,9 milijona evrov.

Posel morata potrditi še slovenski in nemški varuh konkurence. Toda konzorcij največjih lastnikov Alpetourja, v katerem je poleg Modre Linije Holding in Banke Celje še družba za upravljanje Alpen Invest (nekdanji NFD DZU), večjih zapletov pri pridobivanju potrebnih soglasij ne pričakuje. Arriva bo s prevzemom Alpetourja sicer postala največji izvajalec medkrajevnih cestnih prevozov v državi, vendar pa kljub temu ne bo imela prevladujočega položaja. Poleg tega Alpetourju in drugim izvajalcem konec letošnjega leta potečejo koncesijske pogodbe, pri določanju cene pa so izvajalci v veliki meri omejeni.

Nemci z nakupom Alpetourja sicer kupujejo velik del donosnega gorenjskega in ljubljanskega trga, ki ga doslej niso pokrivali. Njihovi hčerinski družbi sta namreč doslej izvajali prevoze le v dolenjski, primorski in štajerski regiji, ki so jim prinesli nekaj več kot 30 milijonov evrov na leto. Z nakupom Alpetourja pa se bodo njihovi prihodki praktično podvojili.

Skupina Alpetour namreč ustvari okoli 30 milijonov evrov prihodkov na leto. Toda približno četrtino tega zneska prispeva družba Integral Avto, ki se ukvarja s prodajo in servisiranjem vozil znamk Volkswagen in Škoda. Lani je matični družbi Alpetour uspelo opazneje izboljšati poslovanje. Kljub praktično nespremenjenim prihodkom se je dobiček iz poslovanja pred amortizacijo (EBITDA) zvišal za polovico, na 5,6 milijona evrov, čisti dobiček pa se je podvojil in znašal več kot 2,6 milijona evrov.

V zadnjih letih je Alpetour tudi bistveno pomladil svoj vozni park, samo v zadnjih dveh letih pa so za naložbe namenili več kot sedem milijonov evrov oziroma 75 odstotkov ustvarjenega EBITDA. Prav pri investicijah lahko bodoči večinski lastnik računa na visoke prihranke. Samo zaradi količinskih popustov pri nakupu novih avtobusov bi lahko po neuradnih ocenah Alpetour prihranil tudi več kot pol milijona evrov na leto, kar je primerljivo s triletnim stroškom vzdrževanja. Alpetour je sicer popolnoma nezadolžen, saj mu je v zadnjih letih kljub visokim naložbam uspelo odplačati vsa bančna posojila. Konec lanskega leta je imela tako družba za skoraj tri milijone evrov denarnih sredstev na računu in le nekaj manj kot 22 milijonov evrov kapitala.