Kako Dolenjec stopnjuje kakovost vina? Dobro, boljše, moje. Šala, ki še kako drži in jo lahko prilagodimo za številne druge primere, tudi za velikost avtomobila. Ali avtomobila, ki bi najbolje opisal, kdo smo in kaj hočemo. Pri doblu, posebno pri daljši in dvignjeni različici dostavnika, bi sicer težko rekli, da je šala, a že zaradi svoje velikosti in uporabnosti še kako dobro zadovoljuje potrebe tistih, ki to tudi potrebujejo. In pri tem jim ni treba varčevati ne pri osnovnem udobju ne pri moči motorja ali zmogljivostih. Doblo cargo maxi XL je avtomobil, za katerega marsikdo rad reče, da je njegov.

Za ugotovitev, da je velik, ni treba imeti posebnega talenta za opazovanje. 4,74 metra dolžine sicer ni nekaj, kar bi prestavljalo meje zmožnosti, a deluje precej daljši, kot je v resnici. In višina, 2,12 metra, je tudi nekaj, česar ne more in noče skriti. Zakaj tudi bi, saj je to v prvi vrsti dostavni avtomobil, ki premore sicer le dva sedeža, a ločen prtljažni prostor, v katerem je kar za 5000 litrov tovornega prostora, največ pa je vanj mogoče spraviti kar 5400 litrov. Da, to ni več prtljažnik, to je že skorajda kontejner na kolesih.

Dvoje krilnih vrat na zadku in stranska desna drsna vrata omogočajo enostaven dostop, pa čeprav bi prav prišla še leva drsna stranska vrata, ki bi vozniku dostavljalcu tudi znala malce olajšati delo. Ker sicer z avtomobilom samim nima veliko opraviti, saj preseneča z udobjem, premore klimatsko napravo in še kaj, nekaj podrobnosti pa je vseeno na seznamu za doplačilo. Povsem logično je, da ne smete varčevati pri tipalih za parkiranje na zadnjem delu, kajti pri vzvratni vožnji brez tega enostavno ne gre, 200 dodatnih evrov je potrebno in zelo razumno doplačilo.

Vožnja pa je razkritje zase. Ker vozilo tehta 1,5 tone in je vanj mogoče naložiti za 925 kilogramov tovora, je tudi zmogljiv dvolitrski dizelski motor z 99 kilovati (135 KM) že kar potreben, da se normalno peljete pri obremenjenem vozilu, pri praznem pa lahko celo uživate v njem. Sicer je za taka vozila znano, da so prazna lahko malce muhasta in da velja biti vseeno zmerno previden, navsezadnje je to dostavno vozilo, pa vendar. 135 konjičev zna poskrbeti za to, da še zdaleč ni nujno, da ste samo gost na počasnejših voznih pasovih in da vam prehitevanje počasnejših vozil vzame nekaj živcev in potrpljenja. Ne, to je pri tem doblu, ki je nekakšen volk v ovčji preobleki, stvar, ki zna zunanje opazovalce kar zmesti.

Ne zmede pa jih njegova tovorna zmogljivost, zaradi česar so ga snovalci v prvi vrsti tudi naredili. Zato tudi poraba goriva, ki je sicer nekaj višja, kot obljublja tovarna, s 7,5 litra za tako velik avtomobil vseeno ni pretirana. Kot tudi ne cena, saj je z 19.621 evri še vedno v razumnih mejah, glede na to, koliko vsega dejansko kupec dobi, od prostornega tovornega prostora do opreme, zmogljivosti in tudi udobja. Sicer je dostavnik malce glasnejši, a potnika spredaj (za kaj več tudi ni namenjen) se bosta vseeno dovolj dobro počutila, da bosta na cilj prišla zadovoljna. In če upoštevamo še nekaj popusta – pri Fiatu obljubljajo 2500 evrov – je z dobrimi 17.000 evri eden najbolj vročih kandidatov za velikega dostavnika. Da, velik, večji, moj – to niti ni več šala.

Več fotografij na www.dnevnik.si