Raziskave kažejo, da večina Slovencev na dan ne zaužije dovolj vitamina C, katerega priporočen dnevni odmerek za zdravega odraslega človeka je okrog 100 miligramov, v času, ko bolehamo, pa naj bi količino povečali tudi do 500. In prav slednjega smo se pred časom nekaj dni zaradi bolezni držali tudi sami. Krivec, vsaj posreden, da smo bili primorani dnevno jemati tablete iz škatlice z napisom C 500, pa je bil – 500C.

Natančneje, šlo je za avtomobil fiat 500C, pri čemer črka C označuje, da je to kabrioletska različica Fiatovega malčka. In tu tudi tiči razlog, zaradi katerega smo pristali na omenjenem odmerku vitamina C – za vožnjo s kabrioletsko različico se pač spodobi, da se jo udejanja tudi zgoraj brez. In ta »tudi« je bil dovolj, da smo staknili hujši prehlad. Zanj smo bili torej v večji meri krivi sami, a očitno smo v vožnji toliko uživali, da smo pozabili na letni čas in streho prevečkrat spustili nazaj. Da, »spustili nazaj« je povsem pravilno, saj se pri fiatu 500C premična mehka streha ne zloži v zadek, zaradi česar ga mnogi označujejo za »polkabriolet«. A naj bo eno ali drugo, vožnja zgoraj brez je pri 500C res v užitek, do nje pa vas loči le slabih 15 sekund, kolikor ob pritisku na gumb potrebuje elektronika, da streho popolnoma odpre. To je mogoče storiti pri hitrostih vse do 60 km/h, v vodoravni smeri, se pravi do položaja, preden se streha začne spuščati navpično, pa jo je mogoče odpirati ne glede na hitrost vožnje.

Seveda pa je streho v tem delu leta bolj pametno pustiti kar lepo zaprto. Konec koncev je fiat 500C izredno zabaven avto tudi, ko ga vozite »pokritega«. Edina razlika v primerjavi z običajnim je v tem primeru pri malce večjem hrupu, a se tega občuti šele pri hitrostih nad 100 km/h ali med vožnjo v kakšnem predoru, sicer pa si zvočna izolacija kabine zasluži zelo visoko oceno. Značilni zvok 2-valjnega 0,9-litrskega turbobencinskega motorja je za naš okus zelo prijeten in temu avtomobilu pristaja. 105 konjev (77 kilovatov) namreč prav lepo rezgeta, ob tem več kot zgledno sodeluje z odzivnim in precej natančnim 6-stopenjskim ročnim menjalnikom, za pospešek do hitrosti 100 km/h pa potrebuje okroglih 10 sekund in doseže najvišjo hitrost 188 kilometrov na uro. Pri tem nas je še posebno navdušilo dejstvo, da se ta, sicer v osnovi mestni avtomobilček zelo dobro znajde tudi na avtocestah. Ali natančneje – za potrebe voženj po Sloveniji ta avto povsem zadostuje! Jasno, če ga uporablja posameznik ali par, saj bo na zadnji klopi tega malčka lahko »normalno« sedel le – malček.

A česa več od tovrstnih avtomobilov na tem področju niti ne gre pričakovati, z omenjenim motorjem pa že tako dobite več, kot bi pričakovali, saj ga, kot rečeno, mirno lahko uporabljate tudi za daljše vožnje, medtem ko se v mestu tako ali tako počuti kot doma. K temu poleg dolžine 3,58 metra pripomore tudi majhen obračalni krog (9,3 metra), ki pripomore, da avto zlahka stlačite v še tako majhno luknjo. Z majhno luknjo pa bi kdo morda označil tudi njegov prtljažnik, a bi mu s tem storili krivico, saj je 185 litrov za tako velik avto zelo soliden podatek. Ob tem pa je 500C tudi okolju prijazen, saj v zrak izpusti manj kot 100 gramov CO2 na kilometer, na testu pa nam je porabil 6 litrov bencina na 100 kilometrov.

Da, priznati moramo, da smo s fiatom 500C, prehladu navkljub, pošteno uživali. Pri čemer nismo niti omenili njegove privlačne zunanjosti, urejene notranjosti in precej bogate opreme, ki v različici sport med drugim obsega ABS, ESP, pomoč pri speljevanju v klanec, zračne blazine, merilnike v armaturni plošči s 7-palčnim zaslonom, povezljivost s telefonom, klimatsko napravo in še veliko tega, za kar je treba odšteti okroglih 15.000 evrov.

Več fotografij na www.dnevnik.si