Utemeljitev metodološke komisije

''V podjetju Imenšek proizvajajo orodja, a gradijo na ljudeh. Orodjarji so tisti, ki orodje optimirajo, sestavijo in ga pri kupcu tudi prodajo, pravijo v podjetju Imenšek. V zadnjih petih letih je podjetje prihodke iz prodaje povečalo 3,5-krat, z 800.000 evrov v letu 2008 na skoraj 3 milijone evrov v letu 2013. Vzporedno je rasla dodana vrednost, ki danes opazno presega slovensko povprečje in v Imenšku znaša 59.071 evrov na zaposlenega. Vloženi kapital plemenitijo s 5,8-odstotno stopnjo donosnosti. Podjetje je 100-odstotni izvoznik: orodja izvozi šestim kupcem, pri katerih je pridobilo status hišnega dobavitelja in ki podjetju zaupajo brez bančnih garancij.

Vlaganje v razvoj vrhunskih orodjarjev so v Imenšku dejanja, ne le besede. Orodjarje vzgajajo več let in jih nadpovprečno plačajo. Orodjarstvo razumejo kot inovativen poklic in imajo procese s sledljivostjo zastavljene tako, da mora biti vsak orodjar samoiniciativen, odgovoren in inovativen – v dobro kupčevih potreb. V podjetju prisegajo na visoko kakovost, zato se obseg poslov temu občasno prilagodi. Ne sprejmejo vsakega naročila, svojo pot vidijo v spretnosti specializacije: osredotočajo se predvsem za sodelovanje z nemškimi inženirji, ki razvijajo nove modele avtomobilov, njihova specializacija pa so tudi orodja, večja od enega metra. Z novo upravno-proizvodno zgradbo podjetje Imenšek vzpostavlja odlične pogoje za rast podjetja tudi v prihodnosti, spretno je prestalo tudi izziv nasledstva."

Naslednjo regijsko gazelo bodo izbrali v četrtek, 11. septembra, v Lipici, kjer bodo izbrali gazelo primorsko-notranjske regije. Nominirana podjetja so SMT iz Portoroža, ORO MET iz Košane in ORO 3 CNC iz Postojne. Vljudno vabljeni, da se nam pridružite!

Brez gazel ne bi bilo novih delovnih mest

Sicer pa je sto najhitreje rastočih gazel primorsko-notranjske regije v petih letih – od leta 2008 do leta 2013 – več kot podvojilo prodajo: z 283 milijonov evrov v letu 2008 na 620 milijonov evrov v letu 2013. V primerjavi z lansko stoterico, ki je v petletnem obdobju prodajo povečala 2,6-krat, so rasle z nekoliko nižjim tempom, a še vedno bistveno bolj dinamično in v drugo smer kot regijsko gospodarstvo. To je v letih od 2008 do 2013 po vrednosti prihodkov iz prodaje padlo za kar 13 %.

In kako kažejo kazalniki zaposlovanja? Brez gazel ne bi bilo novih delovnih mest. Sto regijskih gazel je v petih letih ustvarilo skoraj tisoč (930) novih delovnih mest (lanske gazele 796), torej v povprečju skoraj deset na podjetje, regija pa jih je v tem času izgubljala: v petih letih je ugasnilo 7.541 delovnih mest (16-odstotni padec).

Visoko povečanje tudi dodane vrednosti

Visoko rast so gazele zabeležile tudi po dodani vrednosti, ki se je povečala za 72 % (lanske gazele 97 %); v regiji se je v istem obdobju dodana vrednost znižala za 9 %. Povprečna dodana vrednost med stotimi regijskimi gazelami je znašala 52.317 evrov na zaposlenega, kar regijo uvršča nad slovensko povprečje (39.049 evrov na zaposlenega) in jo postavlja na drugo mesto med šestimi regijami.