Včasih so vse stvari odlične, a vendar med njimi močno razlikujemo in nimamo vseh stvari enako radi. Denimo pri hrani. Nekateri prisegajo na meso, drugi na ribe, čeprav obstaja nešteto kuharjev, ki oboje pripravijo odlično. Ali pa večna primerjava, ali je za plutje po morju boljša jadrnica ali jahta. Obe plovili imata svoje čare in adute, še posebno če imate pod palcem dovolj denarja, da si lahko privoščite tiste malce boljše. Za jadrnice velja, da so bolj uglajene, z njimi pa uživajo ljudje iz »stare šole«, ki nekaj stavijo na prefinjenost. Večina jadrnic tudi nima kričečih barv, niti drznih oblik, a so zato narejene s stilom. Za jahte velja malce drugače, saj imajo več izzivalnih in modernih linij, z njimi pa oblikovalci želijo ustvariti nove smernice. Zdi se, da so bolj za ljudi, ki hočejo biti vedno v koraku s časom ali celo pred njim.

Misel na večni boj med tradicionalnim in modernim sta ponovno obudila testna primerka lexus IS in mercedes C, ki hkrati močno spominjata ravno na pomorski plovili. Lexus na jahto, mercedes pa na jadrnico. Najbolj k tem občutkom pripomore njuna notranjost. V lexusu IS je ob vsakem pogledu jasno, da so oblikovalci želeli pričarati duh prihodnosti. Linije so precej ostre, veliko je različnih lučk. Inovativno je tudi kovinsko tipalo, občutljivo na dotik, s katerim se nastavlja notranjo temperaturo. Sredinska konzola je preprosta za uporabo, v marsičem pa po obliki in vodljivosti spominja na komandni pult na jahti. K modernosti pripomore tudi črno usnje, ki v kombinaciji s temno sivo plastiko (ne ceneno) poudarja agresivno plat vozila.

Bistveno drugačen je pristop v mercedesu C. To velja že za merilnika hitrosti in vrtljajev, ki sta v mercedesu vrtljiva kazalca, v lexusu pa je vse elektronsko. Različne so tudi linije, ki so v nemškem primerku bolj oglate. Barve notranjosti so bolj tople, saj v testnem razredu C prevladujejo odtenki rjave in predvsem bež barve. Administrativni pult je povsem pregleden in enostaven, celoten občutek pa je pri mercedesu naraven, eleganten in uglajen. Mercedesovi razvojniki so pri novem razredu C naredili izjemno delo, ki glede oblikovnih prijemov žanje številne pohvale, z novimi pristopi pa želijo uspešno nagovarjati tudi mlajšo populacijo. Kljub temu je mercedes C, če ga primerjamo z lexusom IS, še vedno bolj klasičen in tradicionalen. Ampak nihče od njiju ni slab. Preprosto sta si pri obliki zelo različna, a še vedno oba vrhunska. To spozna tudi vsak mimoidoči, ki ju opazi na cesti ali na parkirišču. Kajti oba sta deležna pogledov občudovanja.

Od svojih predhodnikov sta daljša za skoraj decimeter, kar se pozna pri prostoru na zadnji klopi, kjer potniki sedijo brez težav, razen če ima voznik sedež pomaknjen povsem do konca nazaj. Nobenih prostorskih omejitev ni niti spredaj. Malce prostora pri višini pobereta (doplačljivi) strešni okni, toda vozniki vseh velikosti bodo še vedno brez težav sedli za volan. Večja velikost vozila omogoča tudi razkošje v prtljažniku, kjer ga ima več mercedes C s 480 litri, medtem ko lexus IS premore 450 litrov. Razlika je pričakovana, saj je mercedes C daljši kot lexus IS (4,76 m : 4,67 m).

Primerjava med jahto in jadrnico znova pride v poštev pri motorjih, le da so vloge tokrat zamenjane. S hibridnim, bolj naravnim pogonom namreč na jadrnico spominja lexus IS, ki ima 2,5-litrski bencinski in elektromotor. Skupna moč znese 223 konjev (164 kW), od tega bencinski motor zmore 181 konjev in elektromotor 143 konjev. Usklajevanje obeh motorjev je med vožnjo praktično neopazno, kar pa ne moremo trditi za pospeševanje, ki zamuja, malce umetno narejen pa je tudi zvok motorja. Vožnja je nato bistveno bolj uglajena, ko voznik doseže želeno hitrost. Takrat lexus IS postane popoln gospodar ceste in se zlahka spopade z vsemi ovinki. Šibkejšo posadko ima pod pokrovom mercedes C s 170 konji (124 kW), ki pa je z 2,2-litrskim dizelskim agregatom prav tako koristen za mati naravo, saj zmanjšuje izpust škodljivih plinov. Lega avtomobila je odlična, volan natančen, vzorna pa je tudi odzivnost. Oba imata avtomatski menjalnik, nad katerima nimamo nobenih pripomb.

Značilnostim motorjev je primerna tudi zmogljivost. Do stotice prej pride mercedes C, za kar potrebuje 7,4 sekunde, lexus IS pa 8,4 sekunde. Podobno razmerje je pri končni hitrosti, saj C doseže 233 kilometrov na uro, IS pa okroglih 200 kilometrov na uro. In poraba? Na papirju ima nižjo mercedes C, ki naj bi v mešanem ciklu porabil 4,5 litra na sto prevoženih kilometrov, lexus IS pa 4,7 litra. V praksi se je pri nas bolje izkazal lexus IS s 6,9 litra, mercedes C pa je imel 7,1 litra. Več pa v sklepu.