Ena prvih iger, v kateri ni mogoče zmagati

Tetris velja za eno prvih računalniških iger, v kateri ni mogoče zmagati - liki z vrha zaslona padajo vse hitreje, kar neizbežno vodi do poraza. Ravno to pa je po mnenju mnogih skrivnost, zaradi katere je igra tako privlačna.

Pažitnov je igro napisal za ruski računalnik Elektronika 60, ki ni znal prikazovati barv ali grafike ampak zgolj besedilo. Štiridelni liki (tetromine), ki padajo z vrha zaslona in po katerih je igra dobila ime, je zato sestavil preprosto iz črk.

Tetris - prva sovjetska igra, ki se je uspela prebiti čez železno zaveso

Tetris velja za prvo sovjetsko igro, ki se je uspela prebiti čez železno zaveso. Na Zahod so jo prenesli madžarski računalniški navdušenci, kjer se je kmalu razvnel pravi spopad za avtorske pravice.

Pažitnov se je v osemdesetih sicer ukvarjal z razvojem umetne inteligence. Kot je dejal za britanski časnik The Guardian, je bil njegov računalniški laboratorij takrat eden redkih, ki je imel stike z zahodnim svetom.

Po svetu prodanih več kot 150 milijonov raznovrstnih kopij Tetrisa

Tu in tam so tako dobili kakšen kos tuje računalniške opreme. Pažitnov je bil zadolžen za testiranje njene zmogljivosti, kar je bil priročen izgovor za to, da si je čas krajšal s pisanjem različnih igric.

Po nekaterih ocenah je bilo doslej po svetu prodanih več kot 150 milijonov raznovrstnih kopij Tetrisa, tako za računalnike kot za igralne konzole in mobilne naprave. Pažitnov kot javni uslužbenec za svoj izum ni dobil plačila.