Kot finalist tekmovanja Start:up Slovenija ste eno redkih podjetij, ki mu je že v prvem letu uspel prodor na trg. Je bil razlog za to, da ste že imeli razvite izdelke, ali se razlog skriva kje drugje?

Aleš: Glavni razlog so najine izkušnje, ker oba izhajava iz te branže. Marko je razvil že več kot 300 izdelkov, tudi patentiranih in z mednarodnimi nagradami, jaz pa sem bil vodja prodaje v podjetjih prav tako iz te panoge. Poznava celoten evropski trg, od proizvajalcev do trgovcev, tako da so bile poleg inovativnih izdelkov izkušnje ključne za to, da smo prisotni na 500 prodajnih mestih v Sloveniji in da smo se začeli širiti tudi v Avstrijo.

Marko: Ključno je tudi prepoznavanje trenda organskega vrtnarjenja. V prejšnjih službah sva se veliko ukvarjala s kemikalijami in ta podjetja se niso preusmerila, midva pa sva zagrabila priložnost in šla v korak s trendi trajnostnega vrtnarjenja.

So izdelki namenjeni predvsem vrtičkarjem ali tudi večjim pridelovalcem sadja in zelenjave ter drugega rastlinja?

Aleš: V prvi fazi smo se usmerili predvsem na vrtičkarje, izdelki pa so razviti tako, da izboljšujejo tudi poslovanje trgovcev. Embalaža je manjša od konkurenčnih izdelkov pa tudi uporaba izdelkov je bolj enostavna.

Marko: Vrtičkar včasih niti ne zazna problema, ki ga ima z rastlino. Drugi proizvajalci imajo za vsako bolezen svoj produkt, naši izdelki pa pokrijejo cel spekter bolezni, tako da je rešitev zelo enostavna. Podobno je tudi pri organskem izboru izdelkov, kjer gre za unikatno linijo izdelkov, s katerimi lahko v celoti poskrbimo za prehrano rastlin, medtem ko proizvajalci kemičnih izdelkov spet ponujajo cel spekter različnih proizvodov.

Kakšno dodano vrednost predstavljajo vaši izdelki vrtičkarju, morda tudi tistemu, ki se niti ne spozna toliko na vzgojo rastlin?

Aleš: Poleg dejstva da so vsi izdelki prijazni naravi in ne vsebujejo nikakršnih agrokemikalij, je prednost izdelkov tudi že v samem poimenovanju, saj že ime razkriva namen določenega izdelka. Razvili smo tudi inovativen sistem pakiranja zemlje, ki ni pakirana v 50-litrskih vrečah, ki tehtajo okoli 20 kilogramov, ampak v kartonski škatli 30 krat 30 centimetrov, ki tehta 3 kilograme, ob tem pa je enakovredna pakiranju drugih proizvajalcev. Prednost je torej že samo nakupovanje izdelka, kar zadeva uporabo, pa je ta zelo enostavna, saj samo odtrgamo zadnjo stran škatle, izvlečemo vrečko in dolijemo vodo, nato pa v to isto vrečo lahko posadimo paradižnik, začimbnice itd. Poleg tega je naš substrat sestavljen iz obnovljivih virov, medtem ko so konkurenčni produkti sestavljeni iz šote, ki je neobnovljiv vir, naša zemlja pa potrebuje tudi pol manj zalivanja od navadne zemlje.

Kupec torej dobi učinkovit izdelek brez škodljivih stranskih učinkov. Te v zadnjih letih precej raziskujejo zaradi epidemije raka v svetu, saj večina raziskav kaže, da gre za posledico industrijskega kmetijstva po drugi svetovni vojni.

Ko smo se lani pogovarjali, ste dejali, da je slovenski trg precej zaprt za financiranje. Kako ste se znašli?

Aleš: Imeli smo nekaj ponudb vlagateljev iz Slovenije in tujine, ampak se zaradi zahtevnih pogojev in dodane vrednosti, ki jo potrebujejo drugi startupi pri razvoju izdelkov, ki še nimajo toliko izkušenj, za to možnost nisva odločila. Tako smo se potem prijavili na razpise Slovenskega podjetniškega sklada (SPS), kar nam je omogočilo razvoj novih izdelkov ter prodajni in marketinški nastop na trgu.

Aleš: Poudaril bi še to, da slovenske banke za nas niso imele posluha. Čeprav smo bili uspešni na razpisu P1, naše banke niso priznavale garancije sklada, nato pa nam je prišla naproti Unicredit, kjer so prepoznali potencial podjetja, predvsem ker za njim stoji izkušena ekipa.

Kakšna konkurenca vas čaka v tujini?

Aleš: Najbolj zanimivo je, da je Slovenija na področju vrtičkarstva med najbolj razvitimi na svetu. Imamo cel spekter lokalnih proizvajalcev, medtem ko drugje tega ni. V Avstriji so denimo tri multinacionalke, pa nobena ne ponuja zaključenega organskega programa za vzgojo rastlin. Zdaj se počasi preusmerjajo in ponujajo tudi izdelke, bolj prijazne naravi, a celovite ponudbe še nimajo.

Sedijo pa na dveh stolih, na eni strani želijo biti prijazni do okolja, po drugi strani pa so proizvajalci največjih strupov. Na avstrijskem trgu nas je prav tako presenetila monotonost trga in ponudbe izdelkov, zato smo prepričani, da lahko z inovativnim pristopom hitro uspemo in postavimo blagovno znamko na trg.