Kia je z modelom soul zaorala ledino, v kateri so avtomobilu ne le po imenu, temveč tudi po tem, kar predstavlja, vdahnili tisto nekaj več. Ne moremo reči, da bo postal večen, a ima nekaj, kar vsaj malo diši po duši. Prva generacija je še delila mnenja, a so si jo avtomobilisti zapomnili. Z novo generacijo pa so naredili korak naprej v iskanju življenja v tej nenavadni pločevinasti skulpturi. Če na prvi pogled novi soul še nekako spominja na predhodnika, ne bo odveč podatek, da se od njega razlikuje pravzaprav po vsem. Za začetek že po povsem novi platformi, na osnovi katere je nastal, in si jo deli z novim cee'dom.

Tako je s 4,14 metra dolžine soul zdaj okoli 2 centimetra daljši, ob tem pa centimeter nižji (1,6 metra) in 1,5 centimetra širši (1,8 metra), kar se mu seveda malce pozna pri notranjosti, ki je še bolj spremenjena glede na predhodnika. Prtljažni prostor zdaj premore 354 osnovnih litrov, štiri odstotke več kot do zdaj, in ga je mogoče povečati do 1367 litrov, nekoliko večja pa je tudi odprtina za dostop do prtljažnika. Na splošno je avtomobil zdaj bolj usmerjen k okusu evropskih kupcev, zato so mu vdahnili nekaj več življenja z boljšimi materiali v notranjosti, nekaj zanimivimi oblikovni detajli, kot sta na primer zvočnika na armaturni plošči, ter tremi barvnimi kombinacijami pri oblazinjenju ter tudi pri barvi karoserije, pri čemer lahko kupec izbere streho v drugačni barvi. Zelo velik poudarek pri snovanju tega avtomobila so namenili večjemu udobju, kamor spada tišje delovanje motorjev, zvočna izolacija potniške kabine pa je še izboljšana.

Pri motorjih je novi soul na voljo v nekoliko okrnjeni ponudbi, kupec bo lahko izbiral med 1,6-litrskim bencinskim z neposrednim vbrizgom in 97 kilovati (132 KM) ter dizelskim z enako prostornino in 94 kilovati (128 KM). Ta motor sicer najdemo tudi v modelu cee'd. Motorja bosta na voljo v kombinaciji z ročnim ali samodejnim menjalnikom, oba s šestimi prestavami. Pri Kii pravijo, da za zdaj še ne razmišljajo o ponudbi dodatnih motorjev, a kdor malo pozna sodobne trende, je lahko skoraj prepričan, da le pri teh dveh motorji soul, pa naj bo še tako nišni izdelek, ne bo dolgo ostal. Prodaja v Sloveniji se bo začela poleti, cene še niso znane, trenutno dizelska različica stane 16.790 evrov.

Poleg soula so pri Kii nekaj dodatne svežine vdahnili tudi svojemu prodajnemu uspešnežu, mehkemu terencu sportage. Ta je v Evropi naletel na zelo dober odziv trgov, saj je na voljo tudi v dvokolesno gnani različici, s prenovo pa je dobil drugačno sprednjo masko, platišča, drugačne zadnje luči in strešno anteno v obliki plavuti morskega psa. Na voljo bo z dodatnimi štirimi barvami karoserije, v notranjosti pa so mu zdaj namenili mehkejše in še kakovostnejše materiale, spremenjene merilnike ter športni program za servovolanski sistem.

Več fotografij na www.dnevnik.si