Upravljalec kranjskogorskih hotelov v lasti Hita (Larix, Prisank, Špik, Kompas, Alpina) je že od lanskega leta švicarska družba Sophos. Od letos naprej pa sta dva najboljša hotela Larix in Prisank del mednarodne hotelske verige Wyndham Hotel Group, ki ju bo tržila pod blagovno znamko Ramada. Kaj v poslu treh partnerjev sploh še ostane domačemu, a zadolženemu Hitu Alpinei in zakaj je bilo treba v pozabo potisniti kar štiri desetletja staro blagovno znamko, ki je še posebej cenjena med srbskimi in hrvaškimi gosti, so skušali pojasniti odgovorni v Kranjski Gori.

Podpredsednik Wyndham Hotel Group Edwin Broers je tako pojasnil, da je ta hotelska veriga s 7440 hoteli med največjimi na svetu, njihove delnice kotirajo na newyorški borzi in so ta hip vredne 9,6 milijarde dolarjev, v zadnjem letu so dosegle kar 19-odstotno rast. Njihov tržni delež v ZDA je devetodstoten, v Evropi imajo 350 hotelov. Blagovna znamka Ramada je sinonim za srednji in višji srednji razred hotelov. V programu zvestobe imajo osem milijonov članov in prav ti naj bi bili bodoči gostje Kranjske Gore. Močni so v Nemčiji, Angliji, Turčiji, vzhodni Evropi. »Mi prinašamo blagovno znamko in franšizo, Sophos ostaja upravljalec, lastniki pa imajo seveda še vedno svojo vlogo,« je po podpisu 20-letne pogodbe povedal Broers.

»Gre za uresničitev naše obljube ob prihodu v Slovenijo. Kranjska Gora je izjemno znana po pokalu Vitranc in Planici. A v tujini nihče ne ve, kje sploh je. Naloga Wyndhama bo povedati tujini, da gre za odlično turistično središče v osrčju Evrope, ki je izjemno hitro dostopno. Veliko si obetamo od njihovega programa zvestobe, ki deluje tako, da poslovneži po svetu nabirajo točke, v takih krajih, kot je Kranjska Gora, pa jih na počitnicah pokurijo,« pa je razložil generalni direktor Hita Alpinee in predstavnik Sophosa Maarten Boers.

Da so pri opustitvi blagovnih znamk Larix in Prisank res tvegali, je priznala predsednica nadzornega sveta Hita Alpinee Simona Mele: »A pri tehtanju plusov in minusov je bila odločitev jasna. Wyndham s svojo blagovno znamko Ramada je tako močan igralec v svetovnem turizmu, da vidimo precej več pozitivnih kot negativnih stvari. Ne pristajajo pa na to, da bi obdržali obe imeni.« V poslovanju treh družb so po Meletovi pravila o delitvi dobička in izplačevanju provizij jasna. »Tako prihodek Sophosa kot Wyndhama je odvisen od povečanja prihodkov kranjskogorskih hotelov. Torej je vsem v interesu, da dobro delamo. S takim načinom so se strinjale tudi banke, ko smo pripravljali reprogram posojil,« je še dejala Meletova. Že ob prihodu Sophosa je direktor Hita Dimitrij Piciga dejal, da pričakuje v prihodnjih letih porast prihodkov, v dveh letih za milijon, v štirih za dva milijona evrov, ter dobiček od tri do štiri milijone evrov. Po še nerevidiranih podatkih je Hit Alpinea lani ustvaril tri odstotke več prihodkov, sedem odstotkov več nočitev in 19 odstotkov manj izgube kot leto poprej. Cen hotelskih storitev ne nameravajo dvigniti, višje prihodke bodo dosegli z večjim številom gostov.

Ostali hoteli za zdaj ostajajo brez novih blagovnih znamk. Posebna zgodba je Špik, za katerega pripravljajo novo strategijo umeščanja v poletni turizem. Glede Alpine, ki je naprodaj, pa je Meletova potrdila, da se s potencialnimi kupci še dogovarjajo in da končne odločitve še niso sprejeli.