AMZS za iskanje odgovornih

Manj pogojno in predvsem hitrejše ukrepanje pa od ministra pričakujejo tudi v največji nevladni organizaciji na področju cestnoprometne varnosti, Avto-moto zvezi Slovenije (AMZS). Zveza s 85.000 člani ocenjuje, da je afera s kupljenimi vozniškimi dovoljenji hud udarec za vse, ki se ukvarjajo z varnostjo v cestnem prometu. »Direktor direktorata in predsednik sveta agencije (Žlender, op. p.) je povedal, da dve leti niso želeli spreminjati ničesar, ker so omogočali preiskavo policiji. Glede na to, da je on prvi človek, ki mora skrbeti za zavezo o izboljšanju prometne varnosti na državni ravni, je to izjava, ki je država in ljudje preprosto ne moremo sprejeti. Gre za človeka, ki vsako noč ne bi smel spati zaradi sleherne žrtve prometnih nesreč, če je vedel, da se te nepravilnosti dogajajo. In on je to vedel,« je Robert Štaba, tokrat tudi uradno v vlogi sekretarja komisije za preventivo in vzgojo v cestnem prometu na AMZS, ubesedil potrebo po iskanju odgovornosti med vodilnimi na ministrstvu, ki že dlje časa visi v zraku: »Na AMZS si želimo, da se sistem uredi. Da se jasno pove, kdo svoje vloge ni odigral, ter da se vzpostavi transparentno delovanje, po katerem bodo lahko tiste avtošole in šole varne vožnje, ki svoje delo opravljajo korektno, tudi naprej lahko korektno delovale.«

Poraz stroke

Razočaranje nad poraznim stanjem v 36 avtošolah in šolah varne vožnje sta včeraj izrazila tudi direktor AMZS Matjaž Logar in predsednik Združenja šol vožnje pri gospodarski zbornici Martin Miklavc. Logar razlaga, da gre za problematiko sistemske narave, čemur pa se ne čudi, saj pri vsakršnem pisanju zakonodaje na področju cestnoprometne varnosti v preteklosti ni zaznal temeljitih analiz, kakšne učinke bo zakonodaja imela v praksi, temveč so bile analize narejene hitro in površno.

Miklavc po drugi strani priznava »šlamastiko in poraz naše stroke«, vendar dodaja, da se ob zadnji aferi dela tudi krivica vsem avtošolam in šolam varne vožnje, ki delajo dobro in po vseh pravilih. Hkrati je namignil, da sporne avtošole nikakor ne bi mogle goljufati z dovoljenji in potrdili, če ne bi imele tudi pomoči uradnikov na upravnih enotah.