Celotno sezono sta oba dirkača doživljala vzpone in padce. Marquez, ki se je sprva boril z neizkušenostjo, saj je to njegova prva sezona v kraljevem motociklističnem razredu, je prenekatero zmago, ali pa tudi točke, zapravil ravno zato, ker ima manj izkušenj, kot na primer v Maleziji, ko je en krog prepozno prišel na obvezno menjavo motocikla. Pa tudi sicer mlademu Špancu napake letos niso bile tuje, številni padci so ga ovirali ravno dovolj, da je v zadnjem delu sezone veter v jadra dobil njegov edini še resni tekmec Lorenzo. Celo zadnjo dirko v Motegiju, ki jo je končal kot drugi za Lorenzom, je moral odpeljati z lepo zalogo protibolečinskih injekcij.

»Stavek, da je vseeno, kje bi osvojil naslov prvaka, samo da ga, zdaj velja še toliko bolj. Na voljo sem imel dve priložnosti, a ti sta bili bolj matematični, kajti Lorenzo je v zadnjem delu sezone enostavno prehiter, da bi z lahkoto opravil z njim. Zato sem se na zadnji dirki zadovoljil z drugim mestom in sem mu tako prepustil le pet točk. Če je še pred nekaj dirkami izgledalo, da je moja prednost velika, se je ta zdaj skrčila na vsega 13 točk. Jaz bi rekel, da je to malo, moji tekmeci, da je to veliko preveč. Ne smemo pozabiti, da je to vseeno moja prva sezona v tem razredu, pred prvo dirko sem bil zelo nervozen, ker sem lahko dirkal z ramo ob rami z najboljšimi, in si tudi v sanjah nisem predstavljal, da bom šel na zadnjo kot vodilni. Zdaj se moram res osredotočiti le na motocikel, pripeljati v cilj in paziti, da ne bom napravil kakšne večje napake. Priložnost je lepa, ne smem je zamuditi,« pripoveduje pred dirko sezone, pred najbolj pomembno preizkušnjo v karieri Marc Marquez.

Prvič po letu 2006 se bo torej boj za naslov prvaka odločil na zadnji dirki. Takrat sta bila konkurenta Valentino Rossi in Nicki Hayden, pri čemer je Italijan na tisti dirki padel in krona je šla v roke Haydnu. In zdaj ima tudi Jorge Lorenzo lepo priložnost, da si še tretjič vpiše najpomembnejši rezultat v svojo statistiko.

»Zdaj vsaj vemo, pri čem smo. Nič več taktiziranja, nič več preračunavanja in čakanja. Šteje le še goli napad, samo to nam še pomaga. Največ, kar lahko naredim, je, da zmagam, več res ne morem storiti na motociklu. In upati, da bo imel tudi Marc malo smole, ki je mene na primer to sezono spremljala kar velikokrat,« pripoveduje Jorge Lorenzo, ki je moral nekaj dirk celo izpustiti zaradi grdo poškodovane rame. Te izgubljene točke so zdaj še toliko bolj pomembne.

A dejstvo je, da ga je mladi Marquez kar nekajkrat pošteno spravil ob živce, saj je moral pokazati svoj užaljeni obraz in začeti dirkati na Marquezov način, torej brezkompromisno, tudi s tveganjem, da pride do padca. »Zadnji del sezone je naravnost fantastičen, tudi na stezah, ki nam teoretično ne bi smele ustrezati, sem lahko hiter. Največja težava mojega motocikla je zaviranje, te nam dejansko celotno sezono ni uspelo odpraviti. A kljub temu motocikel dovoljuje dovolj hitro vožnjo, da lahko malce več tvegam.« Tveganje pa ni vse, to zelo dobro ve ravno Valentino Rossi (Yamaha), ki je kljub temu, da Marquez nastopa za konkurenčno ekipo, več kot pozitivno presenečen nad njegovim razvojem: »To bo prava poslastica, dirka, na kateri se bo v tiste pol ure skoncentriralo vse dogajanje, vse emocije, ves adrenalin iz celotne sezone. Marquez me spominja na mene, ko sem bil mlajši, le da je še boljši, saj je pripravljen še več tvegati. Kdor koli od obeh dirkačev bo prvak, si bo to zaslužil.«

Dani Pedrosa se je s tretjim mestom v Motegiju poslovil tudi od teoretičnih možnosti za boj za naslov prvaka, zato je bil seveda malce razočaran: »Škoda, da se je sezona tako izšla. Ravno zdaj, ko sem ujel odlično formo, bo konec dirk. Šalo na stran, ni bilo lahko, padci in poškodbe so naredili svoje.« In zato se poraja vprašanje, kako bi znala v razplet prvenstva poseči ravno oba druga dirkača obeh ekip. Valentino Rossi je bil dolgo časa trn v peti Lorenzu in obrnjeno, a letos sta oba dirkača očitno zakopala bojni sekiri, saj se je tudi Rossi sprijaznil, da so zdaj na stezi vsaj trije motociklisti, ki so lahko hitrejši od njega. Po drugi strani Pedrosa ne goji kakšne posebne »ljubezni« do Marqueza, posebej ne po trčenju v Aragoniji, ko je zaradi presekane napeljave za sistem za nadzor zdrsa pogonskega kolesa Pedrosa padel, čeravno je bil tik na tem, da vzame mero takrat vodilnemu Lorenzu.