Seznam stotih najvrednejših blagovnih znamk na svetu Best Global Brands 2013, ki ga od leta 2000 pripravlja ameriško svetovalno podjetje Interbrand, je prinesel 8,4-odstotno rast skupne vrednosti znamk na več kot 1500 milijard dolarjev in zamenjavo na vrhu. Najvrednejša blagovna znamka je postal Apple, ki je v enem letu pridobil 28 odstotkov vrednosti in se je kot prvi doslej približal meji 100 milijard dolarjev, do katere ga je leta 2000 ločilo še ogromnih 93 milijard dolarjev. Na drugo mesto je po 34-odstotni letni rasti skočil Google, s prvega na tretje pa doslej »večna« prvakinja Coca-Cola.

Če bi nekdo na prelomu tisočletja dejal, da bo postal Apple čez 14 let najvrednejša blagovna znamka na svetu, bi verjetno doživel zelo podoben odziv kot poročnik Dan, ko Forrestu Gumpu v istoimenskem filmu pove, da je vložil denar v podjetje Apple. A tehnološki velikan, katerega zaščitni znak je odgriznjeno jabolko, je v tem obdobju zrasel iz perspektivnega podjetja v največjo svetovno družbo po tržni kapitalizaciji. Družbo, ki je lani ustvarila 156 milijard dolarjev prihodkov in 41,5 milijarde dolarjev čistega dobička. In v blagovno znamko, ki ima izredno lojalno bazo privržencev ter že nekaj časa oblikuje smernice na trgu.

Tega tako učinkovito že nekaj časa ne počne Coca-Cola, ki je kar 13 let kraljevala na vrhu seznama Big Global Brands, čeprav se intenzivno usmerja v razvoj bolj naravnih in zdravih napitkov. Slogan »vedno Coca-Cola« tako vsaj v tem primeru ne drži več, pa čeprav so pijače znamke Coca-Cola še vedno najbolj priljubljene in prepoznavne na svetu.

Vendar se je svet v minulih 14 letih močno spremenil, obdobje, ko so se ljudje pogovarjali o tem, na katero pijačo prisegajo, so zamenjali strmenje v male ekrane vse višje ločljivosti in znamke, ki jih nosijo njihova ohišja ali operacijski sistemi. Živimo v dobi tehnologije, zato ne preseneča, da se med deseterico najvrednejših blagovnih znamk na svetu kar štiri na tak ali drugačen način povezujejo s sektorjem pametnih telefonov, ki je eden najhitreje rastočih na svetu. Google in Microsoft (5.) proizvajata operacijske sisteme za pametne telefone, Samsung (8.) je največji proizvajalec pametnih telefonov na svetu, medtem ko Apple proizvaja tako operacijski sistem kot pametne telefone.

Ravno vse širša uporaba pametnih telefonov je pomenila visoko rast prihodkov največjega socialnega omrežja Facebook, ki je lani razširil bazo uporabnikov za 26 odstotkov in je posledično kot znamka letos največ pridobil. Vrednost znamke Facebook se je namreč povečala za kar 43 odstotkov, na 7,7 milijarde dolarjev. In čeprav je še daleč od vodilne deseterice, ne bo veliko presenečenje, če se bo že v prihodnjih letih usidral med najboljše.

A da bi to dosegel, bo moral premagati vrsto izrednih blagovnih znamk, tudi avtomobilskih, ki se že nekaj let zadržujejo pri deseterici. Najviše je japonska Toyota, ki je letos pridobila 17 odstotkov, sledita pa ji nemški Mercedes-Benz in BMW.