Minister Le Drian, ki je letalo A400M označil za »tehnološko mojstrovino«, je zagotovil, da namerava Francija kupiti 50 letal, vendar jih bo v skladu s programom za obdobje 2014-2019, o katerem pravkar razpravlja parlament, najprej prevzela 15, medtem ko bi jih morala po prvotnih načrtih 35, poroča francoska tiskovna agencija AFP.

Za vzlet letala A400M potrebovali deset let

Francija se bo morala z Airbusom zato verjetno pogajati o spremembi predvidene časovnice dobave letal, da bi se izognila plačilu kazni. Le Drian pravi, da gre le za manjšo spremembo, medtem ko končni cilj ostaja isti. V Airbusovem lastniku, koncernu EADS, se medtem bojijo, da bodo Franciji sledile tudi druge države, kar bi lahko oklestilo celoten program.

Airbus je za vzlet letala A400M potreboval deset let. Gre za enega najbolj ambicioznih projektov evropske vojaške industrije, ki ga je podprlo sedem članic zveze Nato - Belgija, Velika Britanija, Francija, Nemčija, Luksemburg, Španija in Turčija. Prvo letalo so sicer dobavili s štiriletno zamudo in s 30 odstotkov višjimi stroški.

Vojaško transportno letalo

Gre za večnamensko vojaško transportno letalo s štirimi več kot pet metrov dolgimi propelerji. »Spremenil bo način izvajanja vojaških operacij,« je dejal podpredsednik družbe Airbus Military Ian Elliott.

Letalo lahko prevaža do 37 ton opreme, vključno s helikopterji, na razdalji 3300 kilometrov. Airbus namerava z njim izzvati ameriška konkurenta Lockheed Martin in Boeing.