Dijaki so si morali pri nalogi zamišljati, da prepričujejo nacistične uradnike o svoji zvestobi. Tretjina otrok naloge ni želela opraviti.

Neimenovana učiteljica angleškega jezika je od dijakov zahtevala, naj izberejo metodo argumentiranja in preučijo nekaj primerov nacistične propagande, da bi lahko našli ustrezen argument, da so »Judje zlobni in vir naših težav«.

»Prosim, zapomnite si – vaše življenje (v nacistični Nemčiji v tridesetih letih prejšnjega stoletja, op.a.), je lahko odvisno od tega. Nimate izbire pri vaših stališčih. Racionalno uporabite vladno propagando in me prepričajte o vaši zvestobi tretjemu rajhu,« je pisalo v njenih navodilih.

Je šlo le za nerodno retoriko?

Nadzornica šole Marguerite Vanden Wyngaard je izrazila prepričanje, da učiteljica z nalogo ni mislila nič slabega, je pa poudarila, da bi morala biti navodila izražena z drugačnimi besedami. Ob tem je dejala, da je bila naloga za nekatere dijake popolnoma nesprejemljiva. »Kazala je na raven neobčutljivosti, ki je v naši šolski skupnosti absolutno ne bomo tolerirali,« je povedala novinarjem. »Globoko se opravičujem vsem našim dijakom, družinam in vsej skupnosti,« je še povedala nadzornica. Poudarila je, da še ne vedo, na kakšen način bodo ukrepali.