VN Šenčurja je vsa zadnja leta slovela kot revijalno odprtje domače sezone. Do zdaj je bila vedno izvedena kot kriterij – krožna dirka po ozkih ulicah na vmesne cilje, na katerih so delili točke. Od dirke, na kateri je v prvi izvedbi pes skočil na cesto in podrl Uroša Murna, je šenčurska klasika slovela po udeležbi kakšnega uglednega profesionalca. Letos bo prvič izvedena po vaseh na vzhodnem delu Kranja. Trasa (šest krogov v obliki osmice – 163 km) bo delno podobna belgijskim klasikam z ozkimi cestami in edinim vzponom v vasici Olševek. A to ni edina sprememba.

Dirka prvič sodi v kategorijo UCI mednarodnih dirk, kamor sta lani sodili le dirki Po Sloveniji in Zagreb–Ljubljana. Dodatno je uvrščena še v avstrijski pokal Tschibo, serijo enajstih dobro organiziranih dirk, kamor že spada tudi dirka Zagreb–Ljubljana. »Z Avstrijci smo začeli sodelovati že pred tremi leti,« navrže Bogdan Fink, direktor klub Adria Mobil in tudi predsedujoči odboru za cestno kolesarstvo KZS. »Zavedali smo se, da je to ena izmed možnosti, da se prilagodimo situaciji. V Sloveniji je premalo klubov in premalo kolesarjev za močne dirke. Za sodelovanje so zainteresirani tudi Avstrijci. Tschibo je kot hokejska liga EBEL.«

Še več. V avstrijskih klubih so dobili zatočišče tudi številni kolesarji – Jure Golčer, Jan Tratnik, Andi Bajc, Robert Jenko, Dejan Bajt ter tudi spremljevalno osebje. »Za Slovence v Avstriji vedo, da smo dobri kolesarji. Zato smo dobrodošli tudi kot nosilci v ekipah,« pravi Jure Golčer. »Avstrijske ekipe so dobro organizirane, čeprav ni veliko denarja. Trenutno so te ekipe najboljša možnost za mlade slovenske kolesarje, za katere po koncu dobe mlajših članov do 23 let v Sloveniji ni prihodnosti. Zame je kot nalašč, ker ob študiju nimam več večjih ambicij,« dodaja 35–letni član Tirola, ob katerem vozi tudi aktualni evropski prvak do 23 let Jan Tratnik.

Mariborčan Golčer, najboljši kolesar v zgodovini dirke Po Sloveniji z dvema zmagama, ki je na uvodni dirki sezone Tschibo pokala v ponedeljek v Leondingu osvojil drugo mesto za Avstrijcem Riccardom Zoidlom, tudi lanskim zmagovalcem tega pokala, Tratnik pa je bil peti, je zastavil dobro ime tudi za športnega direktorja Srečka Glivarja. Tirolce bo vodil tudi v Šenčurju. »Jure me je predlagal in smo se domenili. Kako bo v Šenčurju, težko napovedujem. Menim, da bo zmagal Slovenec. Smo boljši kolesarji,« napoveduje Srečko Glivar, ki velja za izvrstnega stratega. Lani so od devetih dirk pokala Tschibo Slovenci Marko Kump, Robert Vrečer, Blaž Furdi in Tim Mikelj zmagali na petih.

»Po pogodbi avstrijski organizatorji poskrbijo za startno-ciljni prostor, velik del opreme, logistike, rezultate in promocijo v Avstriji. Pride vsaj 12 močnih ekip. To nas bo stalo 3000 evrov,« je s pogoji sodelovanja zadovoljen Tomaž Poljanec, direktor VN Šenčurja, ki je organizirana na ljubiteljski ravni. Poljanec, ki je bil marca izvoljen tudi v ožje vodstvo Evropske kolesarske zveze, je poudaril veliko zanimanje ekip. Nastopilo bo 21 ekip s 168 kolesarji iz 16 držav. »Še močnejšo konkurenco bi dobili, če bi imeli še nekaj sredstev za bivanje ekip. Za tak kraj, kot je Šenčur, in za vse slovenske ekipe Adrio Mobil, Savo in Radensko je v tem trenutku to zadetek v polno. Na nas je, da z dobro organizacijo pridobimo zaupanje za naprej,« meni Poljanec.

Domači začetek sezone je atraktiven tudi za slovenske ekipe. Ekipa Save s Tadejem Valjavcem in brez mladih reprezentantov, ki bodo tekmovali na prvi od dirk za pokal narodov, ter osiromašena Radenska na ravnicah okoli Šenčurja nimata takih pričakovanj kot favorizirana Adria Mobil. Novomeščani so osma ekipa na lestvici EuropaToura, niza dirk drugega nivoja. Tik za ekipami Cofidis, Europcar, Androni... z milijonskimi proračuni v evrih, ki s povabili vozijo tudi največje dirke, kot sta Flandrija in Roubaix.