Tudi proizvodna podjetja so lahko do zaposlenih prijazna

Steklarna Hrastnik je eno redkih proizvodnih podjetij, ki si nastavi ogledalo v izboru Zlata nit, kjer upravljanje s človeškimi viri ocenjujejo predvsem zaposleni. Kot pravi Ksenija Špiler Božič, strokovnjakinja za kadre, ki je pred dvema letoma uvedla več pozornosti pri razvoju sodelavcev, jim Zlata nit pokaže realno sliko o stanju v podjetju. "Pogledati in zreti v realno sliko, ki jo zrcali to ogledalo, razumem kot pogumno dejanje, saj pokaže tako pozitivne kot tudi negativne plati," je pred časom odgovorila na vprašanje, zakaj se je podjetje odločilo sodelovati v izboru Zlata nit.

"Znati prepoznati, kje si s svojimi potenciali, kako jih razviti, in to preveriti z orodjem, kot je Zlata nit. Vidim ga kot odlično orodje, ki ponudi izhodišča za postavljanje strategije in ciljev, načrta, v kaj naj bo usmerjena pozornost, da bomo uspešnejši in da bodo naši sodelavci bolj zadovoljni," poudarja Špiler Božičeva in k sodelovanju poziva tudi druga proizvodna podjetja. Dobre prakse je v težko industrijo težko neposredno prenašati in ravno zato je po njenem mnenju dobro, da stopijo skupaj in javnosti pokažejo, da znajo tudi v teh podjetjih poskrbeti za svoje sodelavce.

Najboljši navadno tudi z najboljšimi poslovnimi rezultati

Z njo se strinja tudi Dejan Turk, predsednik uprave Si.mobila, ki je lani naziv najboljšega zaposlovalca Zlate niti 2009 in 2010 predal proizvodnemu podjetju Adria Mobil. Tamara Valenčič, direktorica službe za korporativno komuniciranje in strateško upravljanje človeških virov v družbi Si.mobil, pa med prednostmi Zlate niti poudarja priložnost, da tako stopiš v družbo podjetij, ki so najboljši zaposlovalci, spoznaš njihove dobre prakse in da kakšno izmed njih potem uvedeš tudi sam. "Sodelovanje v Zlati niti priporočam vsem podjetjem, ne glede na to, skozi kako težke čase gredo." In tega se zavedajo tudi v Mikrografiji, dolenjsko-posavski gazeli 2009 in 2011, kjer so kljub turbulentnim časom uspeli ohraniti rast in razvoj. Med finaliste Zlate niti se jim sicer še ni uspelo uvrstiti, pa vendar ni dvomov, da so za odlične poslovne rezultate najbolj zaslužni zaposleni in dobri odnosi med njimi, pove direktor Mikrografije Boštjan Gaberc.

Kaj iščejo pri mladih iskalcih zaposlitve

Najboljši zaposlovalci bodo na Študentski areni govorili o zaposlovanju mladih in jim dali kakšen nasvet, kako pristopiti do delodajalca, kako se pripraviti na razgovor in kako kadrovika prepričati, naj zaposli ravno njih. Tone Stanovnik, direktor Špice international, si prizadeva, da bi zaposlitveni razgovor potekal v čim bolj sproščenem tonu in da kandidat ne bi imel prevelike treme. "A sem pri tem pozoren tudi na to, ali se je kandidat na pogovor dobro pripravil oziroma ali je naredil domačo nalogo," pravi in dodaja: "Dober vtis naredi name tudi, če ima s seboj beležko in svinčnik. Če si kaj zapiše ali med pogovorom zabeleži kakšno idejo, na katero potem usmeri svoje vprašanje. Ko iščemo sodelavca s prodajno žilico, pa pričakujem, da z vprašanji iz nas izvabi odgovore, ki mu na naslednjem sestanku omogočijo, da nastopi še bolj suvereno in zvedavo."

Ob tem pa poudarja, naj kandidat z vprašanji pokaže tudi svoje navdušenje in pričakovanja ter željo, da se zagrize v nove izzive. "Najboljši kandidati z vprašanji odprejo tematiko, na katero lahko navežejo temo pogovora in tako dokažejo, da znajo pronicljivo prisluhniti ter s svojim agilnim odzivom preseči naša pričakovanja. Agilnost, inventivnost in odstopanje od povprečja so trije ključni elementi, ki jih iščemo pri kandidatih," je Stanovnik predstavil lastnosti, ki jih najpogosteje išče pri kandidatih za delo.