Obširen tekmovalni program

Tekmovalni program sestavljajo filmi iz tako imenovanega nacionalnega programa, ki ga sofinancira filmski center, in igranega programa nacionalne televizije, le o enem filmu produkcijski vir ni znan, ker v festivalskem gradivu, ki so ga včeraj predstavili na tiskovni konferenci, ni podatkov o producentih. Gre pa za naslednje filme: Šanghaj Marka Naberšnika, Srečen za umret Matevža Luzarja, Nahrani me z besedami Martina Turka (ti so iz nacionalnega programa), Hvala za Sunderland Slobodana Maksimovića, Vaje v objemu Metoda Pevca, Pisma iz Egipta Polone Sepe (ti trije so iz TV-produkcije) in Generacija 71 Boštjana Slatenška (brez "znanega" produkcijskega vira).

Tekmovalni program obsega še dokumentarni, kratki, študentski (oziroma študijski) film ter koprodukcije: dokumentarcev (dolgo- in srednjemetražnih) je osem, to so Otroci socializma (režija Brane Bitenc), Dober prijatelj Pedro Opeka (Janez Možina), Oči in ušesa boga (Maja Weiss, Tomo Križnar), Dolge počitnice (Damjan Kozole), Deklica in drevo (Vlado Škafar), V deželi medvedov (Nika Autor), Državljan Diareja ali kdo je Tomaž Lavrič (Dušan Moravec) in Jaz sem Janez Janša (Janez Janša), kratkih 11, študijskih 14, koprodukcije pa so štiri (češko-slovenska Mlada noč Olma Omerzuja, hrvaško-slovenska Nočne ladje Igorja Mirkovića, makedonsko-slovenska Ženska, ki si je otrla solze Teone Mitevske in srbsko-slovenska Parada Srdjana Dragojevića).

Nagrade na festivalu slovenskega filma se imenujejo vesne, toda žirija, ki jih bo podeljevala, še ni znana. Badjurovo nagrado, ki jo Društvo slovenskih filmskih ustvarjalcev podeljuje za življenjsko delo na področju filma, pa bo prejela kostumografinja Alenka Bartl Prevoršek "za izjemno avtorsko delo na področju filmske kostumografije, ki ga je ustvarila v 54 letih dela pri slovenskem filmu", kot se glasi utemeljitev nagrade. Nedeljsko podelitev nagrad, vesn in Badjurove, bo - doslej prvič - prenašala tudi nacionalna televizija.

Tudi izobraževalni podtoni

Letošnji festival slovenskega filma ima še dve novosti: večerne projekcije bodo v amfiteatru, s streho varnim pred dežjem in dovolj velikem (1700 sedežev), da bo razen novinarjev, filmarjev in kinematografskih profesionalcev v njem lahko sedelo tudi kaj "normalnih" oziroma "navadnih" gledalcev. Druga novost pa je ta, da bodo festivalske projekcije digitalne, se pravi, da bodo filmi prikazani na tako imenovanih DCP-kopijah, ki v svetovni distribuciji vse bolj nadomeščajo 35-mm filmske kopije.

Festival bo imel tudi bogat spremljevalni program, ki bo predvsem strokovno-izobraževalne narave. Media Desk, ki deluje v okviru Slovenskega filmskega centra, bo priredil dva seminarja, o avtorskih pravicah na avdiovizualnem področju (vodil ga bo Borut Bernik Bogataj, član Sveta za avtorsko pravo) in o scenaristiki (tega bo vodil Miguel Machalski), v organizaciji filmskega centra pa bo pod naslovom Trajnostni razvoj slovenske kinematografije potekal posvet, kjer se bodo spraševali o vlogi države pri zagotavljanju stabilnega okolja za filmsko produkcijo, o zunajproračunskih virih za financiranje filmskega in avdiovizualnega sektorja ter o davčnih olajšavah kot virih financiranja filmske produkcije. Posveta se bodo udeležili Simon Perry, predsednik evropskega producentskega usposabljanja, Jonathan Olsberg, strokovnjak za davčne sheme v filmski industriji, Hrvoje Hribar, direktor hrvaškega avdiovizualnega centra, Čedomir Kolar, francoski producent, Marko Filli, generalni direktor RTV Slovenija, udeležbo pa je potrdil tudi minister za izobraževanje, znanost, kulturo in šport dr. Žiga Turk.