Oba člana družine imata torej enake gene, a povsem drugačen značaj. Laguna coupe je na naših cestah prej izjema kot pravilo, oblikovno pa avtomobilu prav nič ne manjka. Nasprotno, 4,64 metra dolgi avtomobil je dinamičen, z nizko strešno linijo in dovolj drugačen, da se loči od tekmecev, ki so po navadi tudi precej dražji. A pojdimo lepo po vrsti. Lagunina serija različic bi "preživela" brez coupeja, to je zagotovo, limuzina in karavan namreč za povprečen trg zadostujeta, a še vedno se najdejo kupci, ki iščejo nekaj drugačnega. Teh je temu primerno manj, vseeno pa laguna coupe ponuja veliko. Zunanjost ne zahteva veliko privajanja, res pa je tudi, da je z določenega zornega kota to nadvse všečen avtomobil, z drugega pa malo manj ali celo zelo "konfekcijski". A nič ne de, laguna v notranjosti ponuja toliko več.

Megane coupe je druga zgodba. Ta je pogost del vsakdanjega slovenskega prometa, čeravno ne v najbolj civilni športni različici GT, ki pa ponuja prav tako veliko. 4,3 metra dolžine pomeni, da je na sprednjih sedežih zelo udobno in na zadnjih malo manj, enako velja za laguno. Zaradi oblike imata oba avtomobila tudi slabšo preglednost nazaj, a navsezadnje naj bi voznik in sopotnik ali sopotnica gledala le naprej. Čeprav je res, da je s tema avtomobiloma sem ter tja treba tudi parkirati v mestu. A tukaj zelo pomagajo parkirna tipala, brez katerih ne gre ne v enem ne v drugem avtomobilu.

Kot smo omenili, je večji brat (ali sestra, kakor želite) v notranjosti seveda zaradi dolžine nekoliko bolj prostoren, a na sprednjih sedežih se razlika niti ne pozna tako zelo. Ergonomija v laguni je dobra, voznik se zelo hitro dobesedno zlije z avtomobilom in se spoprijatelji z njim, kakor hitro mu postane všeč celoten njegov pogonski sklop. Menjalnik s šestimi prestavami je tisti pravi, ne preveč športen, a ravno dovolj dinamičen, da voznik z veseljem seže po njem. Motor z dvema litroma delovne prostornine in 150 kW (205 KM) je podprt s turbopolnilnikom, vse skupaj pa deluje kot izredno dobro uglašena enota, ki do stotice pospeši v 7,8 sekunde in doseže končno hitrost 236 km/h. Konjiči so vedno na voljo, in to ne v kakšni posebno brutalni dirkaški obliki, čeravno se prenovljeni coupe (med drugim z LED-lučmi in temno streho ter športnimi platišči) v marsičem spogleduje ravno s tem.

Do tukaj je družinski spor torej še sorazmerno miren in neškodljiv, njuna podobnost je pri nekaterih stvareh preveč očitna, da bi se zaradi tega sprla. Vseeno je manjši megane tukaj lahko malce ljubosumen, kar je že prvi korak k prepiru, saj je njegova notranjost malenkost bolj utesnjena, nima spodaj športno sploščenega volana, a ponuja prav vse, kar mora voznik danes imeti. In še več, čeravno je njegov motor malenkost šibkejši. Prav tako s turbopolnilnikom, a z "le" 132 kW (180 KM). Besedico "le" smo namenoma napisali v narekovajih, saj se minus 25 konjičev v praksi nikakor ne pozna. Še več, dobrih 200 kilogramov manj teže meganu dobro dene pri njegovih dinamičnih lastnostih v primerjavi z laguno (megane tehta 1320, laguna pa 1503 kilograme), čeprav številke na papirju vseeno pravijo, da megane do stotice potrebuje malce več (8,5 sekunde) in doseže malce nižjo končno hitrost (230 km/h).

Večji spor nastane pri ceni. Oba namreč omogočata ogromno športnosti in dinamike, veliko udobja in opreme za več kot sprejemljiv denar. Kako naj torej vsak po svoje prepriča kupca, da je ravno on tisti pravi za v domačo garažo? Reanult laguna coupe sport edition 2,0T z vso opremo, močnim in ne požrešnim motorjem, na testu je popila vsega 8,3 litra goriva na 100 kilometrov, megane pa je bil za nekaj desetink litra bolj žejen, stane osnovnih 31.990 evrov. Z dodatno opremo, od štirikolesnega vodenja 4control, ki je zanimiva in tudi uporabna stvar, a stane skoraj 1500 evrov, ter kupom dodatkov (navigacija, 18-colska kolesa namesto serijskih 17-colskih, skoraj obveznega parkirnega senzorja in še nekaterih podrobnosti) pa se je cena dvignila na 36.510 evrov. Kar lepa številka, daleč od ugodnega, a če upoštevamo, da se nekaterim dodatkom lahko izognete in da ponujajo 3000 evrov popusta, ste že precej bliže sprejemljivi številki za tak avtomobil. Renault megane coupe GT TCe je seveda ugodnejši in dobro opremljen stane osnovnih 23.390 evrov, z dodatno opremo opremljen testni primerek pa 26.490. Temu dodajmo 2800 evrov popusta, pa smo že bliže tuzemskim razsežnostim. A popusti so že druga zgodba, spor v hiši pa lahko kupci le s pridom izrabijo v svojo korist.

več fotografij na www.dnevnik.si