Približujejo se rezultatom izjemnega leta 2008

"Generalno gledano smo z rezultati letošnjega leta zelo zadovoljni," pravi Saša Zor, vodja prodaje in marketinga v hotelu Lev. "V prvi polovici leta 2008 smo imeli izjemne rezultate, saj je Slovenija predsedovala Evropski uniji, nato pa nas je doletela gospodarska kriza in stanje v turizmu, predvsem pri hotelih najvišje kategorije, se je drastično poslabšalo. Dno smo dosegli v letu 2009, od tedaj pa se situacija stalno izboljšuje in smo letos od januarja do septembra že skoraj dosegli rezultate iz leta 2008," je opisala. Dodala je, da je k povečanemu obisku pripomoglo predvsem večje število dogodkov, ki so potekali v prestolnici.

Tej konstantni rasti števila nočitev so sledili tudi investitorji in kot gobe po dežju so začeli rasti novi hoteli. Predvsem se je okrepil segment majhnih butičnih hotelov s štirimi zvezdicami v starem mestnem jedru. Tam je tako pred dvema letoma s preureditvijo historičnih stavb nastal Allegro Hotel. Lesar Hotel Angel na Gornjem trgu in Antiq Palace Hotel & Spa na Gosposki ulici sta svoja vrata odprla lani, ter nazadnje Hotel Cubo ob Slovenski cesti, ki deluje dobre štiri mesece. Slednji je največji izmed naštetih butičnih hotelov, šteje 26 sob, povprečno pa imajo 75-odstotno zasedenost, je povedal direktor hotela Sandi Kovačevič. "Znamka Cubo je bila poznana že pred odprtjem hotela, zato smo se v tem smislu že uveljavili. Sicer pa nov hotel potrebuje približno leto do leto in pol, da začne delovati s polno paro. Naslednje leto pričakujemo 80- in večodstotno zasedenost," je povedal.

Kongresni gostje ne varčujejo

Čeprav so v Ljubljani najbolje zasedeni tako hoteli nižjih kategorij in mladinski hostli, denimo Celica, Emonec in Pri Mraku, kot tudi hoteli s štirimi in več zvezdicami, pa zasedenost ni edino merilo uspešnosti, pomemben je tudi iztržek, pravi Petra Stušek iz zavoda Turizem Ljubljana. In hotelirji v en glas priznavajo, da največ iztržijo od kongresnih gostov. Kongresni turizem se najbolj splača, ker je kongresni gost poslan s strani podjetja ali organizatorja dogodka in ima plačano nastanitev ter ostale stroške sobne postrežbe in podobno. Te vrste nastanitev, v času kongresov, so tudi najdražje, razlaga Kovačevič. "Gre za dodano vrednost," dodaja Olivera Mirković. "Kongresnim gostom ne oddamo le sobe, pač pa tudi konferenčne dvorane," dodaja. V Slonu imajo tako vsak mesec organiziranih vsaj 10 seminarjev v svojih konferenčnih dvoranah. Taki gostje imajo v večini tudi višja pričakovanja, so bolj informirani in potrošijo več denarja, pa dodaja Saša Zor.

In prav v tem segmentu so v Ljubljani še odprte možnosti, pravijo hotelirji. "Cankarjev dom denimo sprejme 2000 ljudi, mi v Ljubljani nimamo 2000 postelj za to kategorijo gostov," pravi Kovačevič. Ta luknja bo delno zapolnjena že čez pol leta, ko bodo odprli Plaza Hotel Ljubljana, ki ga Zlatarna Celje gradi v BTC. S tem bo Ljubljana pridobila poslovni hotel s 4 zvezdicami s kapaciteto 208 prostornih sob in 28 suit ter konferenčnimi zmogljivostmi. Ob gostilni Gorjanc prav tako nastaja G Design Hotel, ki pa bo imel 22 sob. Odprtje je predvideno spomladi 2012. Sicer so v Ljubljani pred leti načrtovali še nekaj hotelskih investicij, a, kot je povedala Stuškova, "te niso tako gotove, da bi jih lahko najavili".

Ljubljani manjka prepoznavnost

Sloveniji in Ljubljani pa primanjkuje tudi prepoznavnost. "Gostje, ki našo prestolnico obiščejo prvič, so nad ponudbo navdušeni in z veseljem povejo, da se bodo vrnili tudi zasebno. Pomanjkanje prepoznavnosti pa vodi v nezaupanje in tako je ljudi zelo težko prepričati v obisk, če o Sloveniji nimajo nikakršne predstave. Iz tega izhaja, da je treba več sredstev nameniti v ciljno usmerjene marketinške aktivnosti, ki bi Ljubljano umestila na mesto 'cool' prestolnice za odlična srečanja," opisuje Saša Zor. Predvsem hotel znane prestižne verige, denimo Ritz, Sheraton ali Hyatt, bi mestu dvignil ugled in Ljubljano uvrstil med prepoznavne cilje, pravi Kovačevič. Dodaten problem, ki ga vidijo hotelirji, je pomanjkanje letalskih povezav. "Namesto da bi iz Ljubljane odpirali nove linije, jih ukinjamo. Če ne bomo nekaj naredili na tem področju, bo pešal ves slovenski turizem. Mi denimo poberemo več gostov iz Trsta, Gradca in Zagreba kot pa iz Ljubljane," dodaja.