Prva predstava, Donizettijeva Anna Bolena, bo na vrsti že nocoj, naslovno vlogo pa bo odpela velika operna zvezdnica Ana Netrebko. Za projektom stojita tudi SNG Maribor in Evropska prestolnica kulture.

"Operne predstave iz New Yorka neposredno prenašajo na več kot 1550 lokacijah v 54 državah po vsem svetu. Seveda se ogled prenosa ne more primerjati z ogledom dogodka v živo - in to ne velja le za umetniške, pač pa tudi za vse druge dogodke. V SNG Maribor gledamo na to kot na dodatno ponudbo za naše zvesto občinstvo, saj si bo lahko ogledalo predstave iz klasičnega opernega repertoarja, ki se jih v Sloveniji in bližnji okolici ne da videti," pravi Alan Kavčič iz SNG Maribor. "Velika vrednost tovrstnega prenosa je tudi, da gledalec dogodka ne gleda doma sam, pač pa v družbi številnih drugih ljubiteljev - gre torej za družabno-kulturni dogodek, s katerim si ljudje širijo obzorja. Sicer pa projekcija na platno v visoki ločljivosti in ozvočenje s standardom dolby surround 5.1 zagotovo presegata domačo televizijo ali računalniški zaslon."

Pilotno predvajanje

Metropolitanska opera v osrčju Manhattna je nedvomno ena najatraktivnejših oper na svetu; tu nastopajo največje operne zvezde sveta in njihove produkcije narekujejo operne trende 21. stoletja. Pri nas je zamisel za prenos te serije, ki tokrat vstopa že v svojo šesto sezono, zorela nekaj let, še vedno pa v Sloveniji ta projekt velja za pilotni, kajti vsaj za zdaj organizatorji še ne morejo zagotoviti finančnih sredstev, da bi se ta z nagrado emmy ovenčana operna serija nadaljevala tudi prihodnjo jesen.

In cena "mariborske" vstopnice za ogled neposrednega prenosa iz New Yorka? 15 evrov, v predprodaji 12 evrov. "Ker se pri nas prenosi šele začenjajo, je cena nižja kot v sosednji Avstriji ali na Hrvaškem, in celo najnižja med 54 državami, v katere gre prenos," je poudaril Kavčič, toda tako bo menda samo prvo leto. Če se serija pri nas obdrži, bo cena vstopnic v prihodnje nedvomno višja. Vstopnice za ogled predstav v rezidenčni dvorani "The Met" v New Yorku sicer stanejo od 160 do 2000 dolarjev.

Kakšno bo zanimanje v Mariboru, bomo videli nocoj, a ljubitelji opere to potezo že pozdravljajo. Izkušnje iz Zagreba govorijo, da se je njihovega prvega prenosa pred štirimi leti udeležilo le 50 ljudi, potem pa se je serija pri obiskovalcih zelo prijela.

Opera je na platnu že živela

Niso pa neposredni prenosi oper v našem prostoru novost, saj so na podobno idejo pred približno desetimi leti prišli tudi v Cankarjevem domu, kjer so tri dni zapored predvajali posnetke predstav iz Dunajske državne opere. Dvorana je bila vse tri dni razprodana. Podobno so prenose vrhunskih opernih produkcij v zadnjih dveh sezonah organizirali tudi v Slovenski Kinoteki, dokler je bil v njej še zaposlen Mitja Reichenberg, sicer skladatelj. V sodelovanju z Ljubljanskim društvom Richarda Wagnerja so tako izpeljali osem takšnih večernih opernih druženj, po odhodu Reichenberga pa novo vodstvo (vsaj za zdaj) ni izkazalo zanimanja za tovrstne projekcije.

Ampak v Ljubljani še niso obupali, menda že potekajo pogovori o podobnih posnetkih opernih produkcij s Cankarjevim domom, da bi ob siceršnjem pomanjkanju opernih predstav v Sloveniji in dolgoletni operni krizi ljubitelji opere vendarle prišli na svoj račun. Neposreden ali posreden prenos tako niti ni najpomembnejše vprašanje, pri obojem gre za (distanciran) prenos slike in zvoka, a bolje tako, kot da še naprej čakamo, kdo pri nas bo le razvozlal klobčič opernih zagat.