Dnevnik hoče z izborom Zlata nit, ki je v slovenskem prostoru edinstven, vplivati na dinamičen razvoj zaposlenih in organizacij ter prispevati h konkurenčnosti slovenskega gospodarstva. Zlato nit podpirajo najvidnejši predstavniki poslovne javnosti, civilnih združenj in akademskega sveta. Častni pokrovitelj projekta Zlata nit je Ministrstvo za delo, družino in socialne zadeve RS. Ker želijo v projektu Zlata nit obdržati visoko dodano vrednost, so ob peti obletnici Zlato nit nadgradili in hkrati poenostavili, najbolj dragoceni del izbora - raziskavo med zaposlenimi - pa ohranili.

Ambicija Zlate niti je, da se uveljavi kot nacionalna valuta - standard preverjanje kakovosti odnosa med organizacijo in zaposlenimi, v prihodnosti pa prestopi tudi slovenske meje. Zmagovalci Zlate niti 2010 so bili Simobil v kategoriji veliko podjetje, SAOP med srednjimi podjetji in VIVO med malimi podjetji, XLAB, aktualna gazela Osrednje Slovenije, pa je prejel posebno priznanje za inovativno organizacijsko kulturo.

V štirih letih je v izboru Zlata nit sodelovalo okoli 240 podjetij, 36 se jih je vsa štiri leta uvrstilo na seznam najboljšega 101 zaposlovalca. V anketah, v katerih so ocenjevali (z ocenami od 1 do 5, pri čemer je 1 najnižja ocena) kakovost odnosa med zaposlenimi in organizacijo, je sodelovalo skoraj 34 tisoč zaposlenih, kar pomeni, da gre za največjo tovrstno raziskavo v Jugovzhodni Evropi.

Iz odgovorov zaposlenih je bilo razbrati tudi, kako sami in kako njihovo podjetje doživlja obdobje ohlajene gospodarske rasti. Medtem ko je bila povprečna ocena kakovosti odnosa med zaposlenimi in organizacijo v Zlati niti 3,68, v Zlati niti 2008 3,72, v Zlati niti 2009 pa najnižja, saj je znašala 3,62, se je v Zlati niti 2010 pokazalo nekaj več optimizma, saj je bila ocena nekoliko višja in je znašala 3,67.

In kaj sta med drugim ugotovila dr. Maja Makovec Brenčič in mag. Matevž Raškovič z Ekonomske fakultete Univerze v Ljubljani, člana strokovnega sveta Zlata nit? Podjetja, ki so zabeležila višjo skupno stopnjo kakovosti temeljnega odnosa med podjetjem in zaposlenim imajo, skoraj 9-krat višjo dodano vrednost na zaposlenega in 2-krat višji čisti dobiček. Tam, kjer so podjetja zabeležila visoke stopnje (> 4,) sprememb v trženjskih procesih ter z vidika zaznanih pomembnosti v očeh kupcev postavila na 1. ali 2. mesto zaupanje in dolgoročnost odnosov s podjetjem, tam kažejo tudi nadpovprečno visoke stopnje kakovosti notranjih odnosov v večini HRM dimenzij in višjo stopnjo inovacijskih aktivnosti. To dokazuje trdnost trikotnika Trženje-Človek-Inovativnost. V obdobju krize se je glede na obdobje pred krizo relativno gledano najbolj okrepil pomen osebne rasti in razvoja zaposlenih.

Kaj pa med drugim o Zlati niti, Dnevnikovem izboru najboljšega zaposlovalca, pravijo predstavniki podjetij? Dr. Boris Dular, kadrovski direktor Krke o Zlati niti: "Zlata nit je projekt, ki spodbuja zavedanje, da so sodelavci ključni za uspeh podjetja." "Zlata nit je za nas privlačna, zanimiva, perspektivna in motivacijska. Povezuje podjetja, ki skrbijo za zavzetost zaposlenih in ki udejanjajo dobre poslovne rezultate," je prepričana mag. Mojca Novak, kadrovska direktorica Adra Mobila.

Sonja Jakovljević, namestnica direktorja Infotehne Skupine je pojasnila, da Infotehna sodeluje v projektu Zlata nit predvsem z namenom spremljanja lastnega razvoja in napredka. "Del projekta smo od vsega začetka. Ocene vsakokrat primerjamo s tistimi iz prejšnjih let." Franci Pliberšek, direktor podjetja MIK, je prepričan, da v Zlati niti "sodelujejo tista podjetja, ki dolgoročno stavijo na zaposlene".

Teja Alfirev Breznik, direktorica sektorja za korporativno komuniciranje in razvoj kadrov v S&T pa: "Po mojem mnenju bi moralo biti sodelovanje v Zlati niti vsaj tako samoumevno kot plačevanje davkov!" Najboljši zaposlovalci se torej ne skrivajo pred mnenjem zaposlenih in si prizadevajo, da bi bili pri delu z njimi vedno boljši.