V največji gneči prej odpovedo krožišča

Krožišča urejajo predvsem na novih obrobnih cestah, kot je denimo Titova cesta, še dodaja. "Sicer pa je tudi dokazano, da ob večji gostoti prometa rondoji hitreje pregorijo kot semaforji in povzročajo večje zastoje, zato so za središče Ljubljane, kjer je ob prometnih konicah velika gneča, celo bolj primerni semaforji," še meni Skušek.

Ljubljanski promet tako uravnava približno 200 semaforjev, ki so vključeni v zapleten sistem. Intervale semaforjev po posameznih prometnih conah, ki vključujejo več deset križišč, in njihovo delovanje upravljajo iz nadzornega centra. Tam tudi dnevno spreminjajo programe, tako da delovanje semaforjev poleti, ko je v Ljubljani manj prometa, ni enako delovanju pozimi, ko gost promet upočasnjujeta še sneg in led. Semaforji v istem ritmu ne delujejo niti zjutraj, popoldne in zvečer.

Skoraj petdeset let stari semaforji

Sicer pa se le redki ljubljanski semaforji samodejno prilagajajo trenutnemu prometnemu toku tako, da imajo ob večjih zgostitvah prometa daljše intervale in podobno. Eden takih je denimo na Ulici bratov Komel v Šiški. Medtem pa večina ljubljanskih semaforjev takšnega prilagajanja ne zmore. "Ob tako zapletenem sistemu, kot je ljubljanski, je soliranje nemogoče. Če bi se prilagajal en semafor, bi nastal kaos, ali pa bi se morali prilagajati vsi semaforji v sistemu," pojasnjuje Skušek. Drug razlog za neprilagajanje prometnim razmeram pa je to, da so nekateri še iz leta 1963 in torej niso "zadnji tehnološki dosežek," priznava Skušek. Dodaja, da se trenutno dogovarjajo za posodobitev sistema, a konkretne rešitve so še daleč.

Medtem pa so na občini nekatere posodobitve vendarle vpeljali. Predvsem gre za posodobitve v smislu prihranka električne energije in za zmanjšanje svetlobnega onesnaževanja. Denimo moderni semaforji zmanjšajo dnevno porabo električne energije s 46,5 na 10 kilovatnih ur, torej za skoraj 78 odstotkov v primerjavi s starimi semaforji. V Ljubljani je tako 43 semaforjev opremljenih z LED-tehnologijo, in sicer na Tržaški cesti, od Langusove do Tbilisijske ulice.