No, končalo se je tako, kot bi nekdo z realnim pogledom na zadeve ocenil že pred začetkom - z našim visokim porazom. Borili smo se, a to še zdaleč ni bilo dovolj in ni preprečilo, da vse skupaj ne bi bilo videti kot dvoboj palčka in velikana. Zabavna ideja se je tako sprevrgla v precej mukotrpno uro in še nekaj...

Podobno zabavno je pred časom zvenela tudi ideja o vzporednem testu med novima BMW serije 5 in renaultom latitudom. In prav neverjetno, koliko enakih zaključkov sta obe omenjeni zabavni ideji potegnili za seboj: tudi pri testu smo menili, da bi znal latitude zamešati štrene slavnejšemu tekmecu, a je bilo vse skupaj tudi tu videti kot dvoboj palčka in velikana. Jasno, ne dobesedno, saj sta bila avtomobila, zaokroženo na centimeter, s 4,90 metra celo enako dolga, če smo natančnejši, pa je BMW serije 5 od latituda daljši za vsega dva milimetra (4,899:4,897 metra). A če primerjavo vzamemo v prenesenem pomenu, je ta povsem na mestu. Petica je pač v vseh pogledih precej boljši avtomobil od latituda, ki ima pred bavarcem le eno očitno prednost - ceno, o kateri pišemo na koncu.

Ko smo se prvih nekaj dni testa posvetili izključno renaultu, smo se nanj sicer že dodobra navadili, pa čeprav smo sami pri sebi hitro pristali na kar nekaj kompromisov. Na eno oko smo tako zamižali pri neudobnih sedežih s premalo (skoraj nič) bočnega oprijema, na pol pa pri, predvsem za višjerasle, nezmožnosti nastavitve idealnega položaja za volanom. Pri tem nam je namreč zmanjkalo prostora tako za noge kot za glavo, tudi v hkratni najnižji legi sedeža in najvišji volana pa smo imeli s sukanjem slednjega kar nekaj težav. Prostorske težave so se nadaljevale tudi na zadnji klopi, le da tu ni bilo težav s koleni, temveč zgolj z glavo. Le malce višji človek je v različici s panoramsko streho s pomičnim steklom (doplačilo 1290 evrov) namreč ne bo imel kam vtakniti, omenjene prostorske težave pa so za avto takšnih dimenzij kar precejšen minus in hkrati precej nerazumne. No, vsaj v prtljažnem prostoru latitude s 477 litri prostornine ne razočara.

Ko smo se torej po nekaj dneh presedli v renaultovega bavarskega tekmeca, so hibe prvega prišle še toliko bolj do izraza. Petica namreč pri tako rekoč enakih dimenzijah kompromisov ne pozna. Prostora je tudi za tako in drugače dimenzijsko izdatnejše ljudi v izobilju, tako spredaj kot zadaj, tako levo kot desno, tako zgoraj kot spodaj. Sedeži so udobni kot domači fotelj, težav z iskanjem idealnega položaja za volanom imate približno toliko, kolikor jih ima naključni obiskovalec z iskanjem luksuznih jaht pri obisku dirke formule ena v Monaku. Se pravi, da jih nimate, kot tudi ni težav na zadnji klopi in jih ni, ko je treba kaj prepeljati v 520 litrov zmogljivem prtljažniku. No, pri omembi slednjega pa si opazko zasluži tudi bavarec. Pokrov prtljažnika je namreč pri njem prelahek, zato je za zapiranje potrebna precejšnja sila. V nasprotnem primeru se dvigne nazaj, kot bi se odbil na vzmeti. Pri latitudu podobnih težav ni.

Malce manjša, a prav tako očitna je bila tudi razlika med vožnjama. Pravzaprav je kar malce nenavadno, da je bilo med obema dvolitrskima dizelskima motorjema vsega devet konjičev moči razlike v korist bavarca (184:175) - takole po občutku bi dejali, da je bila ta vsaj trikrat večja. In spet smo jo najbolj občutili v trenutku, ko smo se presedli iz enega avtomobila v drugega. Dokler smo se vozili le z latitudom, se nam je ta zdel povsem spodoben - sicer ne preveč poskočen, a povsem dovolj zmogljiv za udobno premagovanje tudi daljših (avto)cest. A tudi tu se je BMW izkazal za povsem drugo zgodbo: bil je hitrejši (končna hitrost 225:215 km/h), poskočnejši in odzivnejši (pospešek do stotice 8,1:9,9 sekunde), skratka tako in drugače boljši. Ter za piko na i tudi precej varčnejši, saj je v kombinaciji s (spet boljšim) 8-stopenjskim avtomatskim menjalnikom porabil le 6,8 litra plinskega olja na 100 kilometrov, medtem ko se je latitude s 6-stopenjsko avtomatiko zadovoljil šele z 8,6 litra.

Precej enostransko se bere tole, kajne? A brez skrbi, skritega aduta, sicer le enega, ima tudi tokratni poraženec. Za pokušino le to, da BMW 520d v osnovi stane 42.200, renault latitude busines dCi 175 BVA pa precej skromnejših 28.200 evrov. Več pa v piki na i.