Izogibanje "zapletom"

Naročnik, ki mu bo njegova 77-odstotna lastnica, Mestna občina Maribor, najmanj 20 let plačevala nekaj več kot dva milijona evrov letne najemnine za Maks, namreč ta projekt vidi kot zasebno naložbo in ne kot javno. S tem bi se ZIM rad izognil pritožbenim postopkom v državni revizijski komisiji, ki utegnejo biti zelo dolgotrajni in zapleteni. Kako zmorejo pritožbe neizbranih gradbincev zavleči gradnjo, zelo nazorno potrjuje še ena razvpita mariborska prostorska naložba na istem bregu Drave, umeščena nekaj sto metrov vzhodneje od načrtovanega Maksa, nova mariborska medicinska fakulteta. Univerza v Mariboru je razpis objavila aprila lani, graditelj pa še zmeraj ni pravnomočno izbran.

Pri naložbi v Maks, ki je - tedaj še pod imenom Ceum - lani doživela konspirativno potrditev na korespondenčni seji mestnega sveta, naj bi ti postopki potekali bistveno hitreje, saj je v najemni pogodbi med občino in podjetjem ZIM določeno, da mora biti prevzem objekta najkasneje junija 2012. Da bi lahko ta časovni načrt izpolnili, bi se morala rušitvena dela na območju nekdanje tovarne tekstila v četrti Magdalena začeti najkasneje junija letos.

Iskanje novih možnosti

Ker pa bi Maks tudi ob najbolj ugodnem in hitrem gradbenem razpletu začel delovati šele v drugi polovici leta 2012, vodstvo projekta Evropske prestolnice kulture 2012 išče alternativne uprizoritvene lokacije za svoj vodilni umetniški programski sklop Maks/Terminal 12, ki je bil doslej neposredno povezan s to sporno megalomansko naložbo. Programska ekipa je zato Maks "fizično" ločila od Terminala 12. Med mogočimi uprizoritvenimi prostori se neuradno omenjata nekdanja tovarna tirnih vozil na Studencih, ki jo je Siemens likvidiral septembra 2009, in bližnja opuščena železniška remiza.

Terminal 12 je ob tem doživel tudi vodstveno spremembo. Na spletni strani zavoda Maribor 2012 - evropska prestolnica kulture je sicer še zmeraj navedeno, da je kreativni vodja tega projekta Tomaž Pandur, ki je tudi predsednik programskega sveta zavoda. Po besedah Mitje Čandra, programskega direktorja prestolnice, pa je vodenje umetniškega sklopa Terminal 12 prevzel Aleš Šteger, svetovalec programskega direktorja za program in mednarodno povezovanje. Kdo bo poslovno in programsko vodil Maks in kakšen bo sploh njegov upravljalski model, še ni znano.