Kot sin učitelja in ustanovitelja produkcijske skupine Videofon je namreč lahko od blizu opazoval nastanek in razvoj video izobraževalnega programa, ki je luč slovenskih učilnic prvič zagledal v 80. letih. In s podobnim se danes z inovativnimi didaktičnimi pristopi v izobraževanju ukvarja Žiga s svojo ekipo - le da pri tem izkorišča sodobno IKT.

"Verjetno je bila zato zame še najbolj odločilna prav očetova poteza, da je mojemu bratu in meni še kot otrokoma kupil računalnik. Njegovo dejavnost pa sva na neki način samo še razširila, se povezala z Elektrotehnično fakulteto v Ljubljani - in tej zgodbi se danes reče DigiEd," z nekaj besedami povzame nastanek in uresničitev ideje 32-letni Žiga Fon, ki pa je pred tem kljub vsemu naredil še en "ovinek" v druge vode: "Študiral sem komunikologijo, smer tržno komuniciranje. Celo delal sem že v oglaševanju, ko sem naposled ugotovil, da me to enostavno ne veseli," doda nekdanji član uspešne mlade oglaševalske skupine Krilate oblike, s katero je prejel kar nekaj prestižnih oglaševalskih nagrad pri nas in v tujini.

Učencem in učiteljem prijazno

Oglaševanje se mu predvsem ni zdelo v skladu z zanj zelo pomembno vrednoto - ustvarjati nekaj, kar "ostane" in kar družbi lahko neposredno koristi. E-izobraževanje je bilo ravno na pohodu, nekaj tovrstne podlage je imel torej že iz domačega okolja, veselja do dela z IKT pa mu tudi ni manjkalo. In tako je v začetku leta 2007 zaživela prva spletna učilnica eGradiva.si - v ekskluzivnem sodelovanju z laboratorijem za telekomunikacije fakultete za elektrotehniko, podjetjem Videofon ter ob podpori ministrstva za šolstvo in šport ter EU.

Spletna učilnica omogoča učiteljem uporabo e-učbenikov pri pouku, pripravo učnih e-gradiv z uporabo različnih medijev (tekstov, vaj, grafik, videov, slik…), vse to pa na interaktiven način, prilagojen potrebam današnjih šolajočih se generacij, saj učne vsebine osvajajo prek medijev, ki so jim danes najbližji. Učitelji pa lahko z eGradivi.si bolj kakovostno podajajo snov, skozi več komunikacijskih kanalov in v krajšem času. Sprosti se jim tudi "manevrski prostor" za dajanje dodatnih pojasnil in povratnih informacij ter za individualno prilagojeno delo. Tudi fizične razdalje in odsotnosti so na tak način premagane. Žiga pa k vsemu naštetemu doda še en atribut učiteljev, ki pri svojem pouku že uporabljajo e-gradiva: "Vsi so se nam pohvalili, da so v očeh učencev končno kul."

DigiEd E-učilnico običajno predstavi prek svojih seminarjev ter tudi prek strokovnih medijev in konferenc. In kako se širi? "Za zdaj predvsem po sistemu 'kapljevanja': ko se eden navduši in ta navduši kolega, sta že dva, ki to znata uporabljati…" In tako se je v samo treh letih takšnih učiteljev in učencev nabralo že več kot 10.000.

Z novim trendom nad "Marijo Terezijo"

"Tehnologija za e-izobraževanje obstaja že vrsto let, a z novimi generacijami postaja vedno bolj aktualna in prinaša velikanske spremembe v šole prihodnosti. Gre za upravljanje kompleksnega procesa preobrazbe izobraževanja, ki poleg tehnologije zahteva tudi vrhunski menedžment in socialnopolitično podporo… Obstoječi izobraževalni sistem je ne nazadnje v sami osnovi še vedno tak, kot ga je vzpostavila Marija Terezija. V prihodnosti šole kot fizične institucije mogoče sploh ne bodo več potrebne. Zagotovo bodo učitelji še vedno potrebni, a njihova vloga se bo spreminjala bolj v smeri mentorjev, motivatorjev, ki bodo z učenci predelovali snov prek spleta in e-učbenikov, fizično pa izvajali delavnice in se prilagajali posameznikovim potrebam. Pravzaprav ne vemo, kam vse se lahko e-izobraževanje razvije," razmišlja Žiga, ki pa hkrati poudarja, da vse to izobraževanja ne bo oropalo osebnega stika: "Komunikacija je pri tem bistvena. Spletna učilnica, gradiva in orodja brez nje nimajo smisla - njihov namen je ravno interaktivno grajenje znanja."

O tovrstnem načinu izobraževanja v prihodnosti, dolgoročno gledano, Žiga in ekipa sploh ne dvomijo, tudi zavoljo trenda vseživljenjskega učenja ter daljšanja delovne dobe, ki sta praktično že tu. V načrtu je tudi širitev storitve na tuje. S predstavitvijo na mednarodnem sejmu Educa v Berlinu so zaznali potencial v tujini, še posebno v državah bivše Jugoslavije, za nekatere njihove rešitve pa se denimo že tudi zanimajo v ZDA…

Njihova vizija je prispevati k znižanju stroškov obstoječega izobraževanja pri nas: "Za začetek bi radi predvsem vzpostavili sistem brezplačnih ali vsaj zelo dostopnih e-učbenikov - na vseh ravneh izobraževanja." Ob tem upa, da jim bo država lahko prišla pravočasno in učinkovito naproti, tudi s socialno dostopnostjo osnovne tehnologije, saj le tako vidi pot v resnično informacijsko družbo. "Morali pa bomo tudi razbliniti razne bojazni, kakršna je recimo ta, da bo mladina potem samo še več časa preždela pred računalniki," se še nasmeji Žiga.