Upokojenci ne bodo prikrajšani

Od septembra do subvencije za LPP prav tako ne bodo več upravičeni upokojenci, a je Grozdetova pojasnila, da upokojencev, ki uporabljajo mestni prevoz, pa nimajo prebivališča v Mestni občini Ljubljana (MOL), skorajda ni. "Poleg tega se je z uvedbo urbane število mesečnih vozovnic, ki jih uporabljajo upokojenci, zmanjšalo za 60 odstotkov, saj so preračunali, da se jim bolj splača uporabljati vrednostno kratico urbana," je še dodala Grozdetova.

Pojasnila je, da se je MOL za različne cene mesečnih vozovnic odločil po uvedbi podaljšanih prog mestnega prometa. Kot primer je navedla linijo 6B, ki vozi do Brezovice. Tamkajšnji dijaki in študenti so namreč pred uvedbo podaljšane proge kupili vozovnico za medkrajevni avtobusni prevoz po subvencionirani ceni, nato pa so zanjo morali plačati polno ceno. "To se je MOL zdelo neenako obravnavanje dijakov. Ko smo preučevali, kako imajo zadevo urejeno v Mariboru, Celju ali Kranju, smo ugotovili, da tam dijaki in študenti ne uporabljajo mestnega potniškega prometa, temveč se do šole ali fakultete pripeljejo z medkrajevnim avtobusnim prevozom, za katerega prejemajo subvencijo. Tako smo se tudi v Ljubljani odločili za odlok, ki na enak način obravnava enake kategorije," je povedala Grozdetova.

Zakonska rešitev šele prihodnje leto

Po "pomoč" za rešitev problema so se obrnili na ministrstvo za promet, kjer so konec julija s sprejetjem zakona o uveljavljanju prihodkov iz javnih sredstev, ki med drugim ureja tudi subvencioniranje šolske prehrane, omogočili enako subvencioniranje medkrajevnega in mestnega prevoza. "Zakon bo v veljavo stopil šele v naslednjem šolskem letu 2011, zato smo pristojna ministrstva opozarjali, da bo problem treba rešiti še pred začetkom tega šolskega leta," je dejala Grozdetova. Odzvali so se na ministrstvu za šolstvo in šport, kjer so že pripravili spremembo pravilnika o subvencioniranju prevoza za dijake in študente višjih strokovnih šol. V veljavo bo stopil septembra, tako da bodo dijaki še naprej upravičeni do subvencije za mesečno vozovnico LPP.

Stanje pa se za zdaj ne bo spremenilo za študente visokošolskih zavodov. Čeprav imajo na ministrstvu za visoko šolstvo, znanost in tehnologijo enak pravilnik kot na ministrstvu za šolstvo in šport, župan Zoran Janković in minister Gregor Golobič še nista našla skupne besede, saj se zdi ministrstvu odločitev MOL o ukinitvi subvencije nerazumna. Kot je minister za Dnevnik pojasnil že pred tednom dni, za tovrstne subvencije nimajo predvidenih proračunskih sredstev. "Nenazadnje bi jih bilo v primeru spremembe pravilnika treba zagotoviti tudi za vsa druga slovenska mesta, v katerih se izvaja študijska dejavnost," je prepričan Golobič.

Prihodnje leto razlike tudi med Ljubljančani

"To je na nek način tudi razumljivo, saj je študentov skoraj trikrat več kot dijakov, kar pomeni tudi več proračunskih sredstev," meni Grozdetova. Za subvencije dijakov bo namreč iz državne blagajne treba zagotoviti 1,100.000 evrov na leto, za študente pa bi se številka povzpela na 2,300.000 evrov na leto. Janković kljub vsemu upa, da bo država spoznala, da "mora rešiti tudi študente, saj je nelogično, da je bila že zdaj razlika med tistim, ki je uporabljal medkrajevni promet, in tistim, ki se je vozil z mestnim avtobusnim prevozom". Problem je le v tem, da je v proračunu treba najti 2,300.000 evrov oziroma okoli pol milijona evrov letos, ostalo pa prihodnje leto, pravi župan.

Po uveljavitvi zakona o uveljavljanju prihodkov iz javnih sredstev prihodnje leto bodo razlike pri višini plačila za mesečne vozovnice LPP nastale tudi med ljubljanskimi dijaki in študenti. Subvencije bodo namreč dodeljevali glede na prihodek v gospodinjstvu. Tako bo najnižja subvencija znašala sedem odstotkov, najvišja pa polovico cene mesečne vozovnice.