Zaradi značilnosti steze so se pri Mercedesu odločili, da se bodo na tej dirki odpovedali dirkalniku s podaljšano medosno razdaljo, ki je po prvih vtisih sodeč bolj pisan na kožo Michaelu Schumacherju, Nico Rosberg, ki je svoje otroštvo in mladost preživel v kneževini ob Sredozemskem morju, pa tako bolj optimistično računa na boljšo uvrstitev.

Prvo štartno mesto je odločilno. S tem se strinjajo vsi dirkači, ki se bodo potegovali za prestižno zmago, zato je bilo že pred dirko kar nekaj pomislekov, kako se bo na stezi znašlo 24 dirkačev v prvem delu kvalifikacij. Ali z drugimi besedami: kako si bodo dirkači nagajali v gneči na stezi, saj naj bi bil v povprečju vsakih 200 metrov en dirkalnik, počasnejši dirkači pa bodo morali zelo pazljivo gledati v vzvratna ogledala. Sistema kvalifikacij ne bodo spreminjali, zato bo sobotno dogajanje še bolj zanimivo, lahko pa računamo tudi na kakšno presenečenje. Kaos je, kot je povedal vodja ekipe McLaren Martin Whitmarsh, predprogramiran. Zato se je Anglež zavzemal, da bi prvi del kvalifikacij razdelili na dva dela, v vsakem bi nastopilo po 12 dirkačev, a je vodja Lotusa Tony Fernandes to idejo takoj »blokiral« in se skliceval na nepredvidljivost.

Mondenost Monte Carla v kriznih časih ni več velik magnet za lepe in bogate, saj mora tudi formula 1 varčevati. Tako so minili časi skoraj objestne porabe denarja, od pomembnejših novosti omenimo le nov Mercedesov bivalnik, ki je stal dva milijona evrov, sicer pa pričakujejo precej manj obiska raznih VIP-gostov. »Čezmerna poraba denarja je postala precej 'neseksi',« je vedel povedati eden od stalnih članov karavane. In temu primerno se moštva tudi obnašajo. Kaj pa bodo na to porekli hotelirji, pa je že druga zgodba, saj so v minulih letih pošteno navili cene in sobe ponujali le v vikendpaketih.

Od večjih sprememb na stezi omenimo precej višje robnike, ki jih je organizator postavil v šikani pri izvozu iz tunela ter okoli znamenitega bazena, zato bodo morali biti dirkači precej bolj previdni kot na minulih dirkah. Dele steze so na novo asfaltirali, za varnost pa bo ob stezi skrbelo 650 varnostnikov, za 33 kilometrov kovinskih ograd in 5000 odsluženih pnevmatik za »mehkejši« pristanek v zaščitni ogradi.

Moštva so se po dirki v Barceloni dogovorila, da se bodo v prihodnji sezoni odrekla F-sistemom, kar seveda najbolj obžalujejo pri McLarnu, počasi pa se tudi znotraj ekip kristalizirajo razmerja moči. Renault je zdaj prvič uradno, a brez večjega presenečenja pojasnil, da je Robert Kubica njihov prvi dirkač, čeravno se je Vitalij Petrov do zdaj dobro odrezal. Po drugi strani pa nekdanji lastnik moštva Jordan Eddie Jordan Mercedesu glasno svetuje, naj svoje karte raje stavijo na Nica Rosberga.