Na prvih preizkušnjah je plačeval ceno neizkušenosti in povsem drugačnega pristopa k dirkanju, kot ga je poznal do sedaj. Leta 2007 je bil še svetovni prvak formule 1, svet avtošporta mu je ležal pred nogami, tri leta kasneje se je lahko veselil prvih točk v svetovnem reli prvenstvu. Tridesetletni Finec se je, kot vse kaže, dobro vklopil v povsem drugačen svet, o katerem ve povedati zaenkrat veliko pozitivnega: "Reli je veliko bolj sproščen kot formula 1. Ljudje so povsem drugačni in čeprav se odvija na zelo visokem profesionalnem nivoju, so ljudje ostali povsem normalni. V formuli 1 tega žal ni. Bilo pa je, pred verjetno kakšnimi 20 leti. Škoda, da ne morem zavrteti časa nazaj, to so bila leta profesionalizma s človeškim in bolj sproščenim obrazom."

Njegov sedanji delodajalec Citroen je očitno z njim zadovoljen, rezultati na zadnjih preizkušnjah so zelo obetavni, kar je za individualista, kakršen je Kimi, pravo presenečenje. Delati s sovoznikom v avtomobilu je nekaj, česar do sedaj pri vrtenju volana res ni poznal. A nekaj drugih poznavalcev svetovne dirkaške scene Kimijevo "vstajenje" ne preseneča. Willy Rampf, dolgoletni Sauberjev tehnični direktor, ki se je po dirki za VN Kitajske uradno poslovil od formule 1, ima na zalogi celo vrsto zanimivih zgodbic, ki se vrtijo okoli Kimija Raikkonena. Finec je namreč v sezoni 2000 ravno pri Sauberju dobil priložnost, da vstopi v svet formule 1. "Zelo dobro se spomnim njegovega prvega testiranja v Mugellu. Kimi ni imel najmanjšega pojma, kje naj zavira, kje pospešuje, še nikoli ni vozil dirkalnika formule 1 z zelo malo goriva. A se je tako rekoč v prvem krogu prilagodil razmeram na stezi in odpeljal do desetinke tako, kot smo predvidevali na računalniški simulaciji. Kimi je bil zagotovo naš najboljši dirkač." In to pove mož, s katerim so sodelovali Robert Kubica, Nick Heidfeld, Heinz-Harald Frentzen, Jean Alesi, Felipe Massa in Jacques Villeneuve.

"Veliko smo tvegali, ko smo ga posadili za volan. Komaj sem pregovoril Petra Sauberja, da ga vzamemo v svoje moštvo. FIA mu je v prvi sezoni dodelila licenco formule 1 le za prvih pet dirk, saj je bil še zelo neizkušen. Računali smo, da nam bo razbil kar nekaj dirkalnikov. A nič od tega se ni zgodilo," dodaja Rampf. A kolikor je bil hiter na stezi, toliko je bil v marketinškem smislu "neuporaben" izven dirkalnika. Nikoli ni maral javnega nastopanja, nikoli ni maral tiskovnih konferenc, govorjenja z novinarji. Raje se je zabaval na svoj način, kot pravi Finec seveda ob spremljavi lepe količine alkohola. A ne glede na vse, Kimi ostaja dirkaški talent, na dirkaški stezi ali makadamu nekje sredi gozda. Če bi dirkal 20 ali 30 let prej, bi vsi njegovi ekscesi in popivanja le še prilivala ogenj na njegovo popularnost.