Tudi ljubljanska UE se je prijavila v Zlato nit, medijsko-raziskovalni projekt Dnevnika, ki letos prvič poteka tudi v delu javne uprave. Projekt se je iz zasebnega sektorja, torej podjetij, zelo uspešno razširil v upravne enote, saj se je za sodelovanje v Zlati niti odločila večina.

Metodologija ocenjevanja je prilagojena javnemu sektorju, saj bodo poleg ocene kakovosti odnosa med zaposlenimi in organizacijo upoštevali tudi kazalnike uspešnosti in učinkovitosti.

Vodenje ljubljanske upravne enote je Verbič prevzel od Nine Jevšnik, dotedanje načelnice, ki se je želela ob zaključku mandata upokojiti. Minister Gregor Virant je moral, da je dobil primernega načelnika, trikrat objaviti razpis. Verbič pravi, da se je nanj prijavil, ker je v tem videl osebni izziv.

"Na podlagi idej in predlogov ter izkušenj sem dobil priložnost, da največjo UE v Sloveniji nadgradim v smeri trajnostnega razvoja. Postavili smo vizijo in cilje, to so v naslednjih letih postati najbolj strokovna in uspešna upravna enota, storitve čim bolj približati poslovni odličnosti ter vzpostaviti ustvarjalno okolje. Kakovost in usmerjenost k uporabniku upravnih storitev sta postala izmed ostalih, ključni vrednoti. Navedeno je bilo strateški okvir za postavitev lastnega modela kakovosti.

UE Maribor ima vrsto orodij za dobro počutje sodelavcev… Ste kakšne uvedli tudi v UE Ljubljana, telovadbo na primer?

Nimamo organizirane telovadbe, imamo pa vrsto drugih aktivnosti, ki so namenjene dobremu počutju. Ob koncu preteklega leta smo zaključili postavitev sistema kakovosti in začeli s konkretnimi aktivnostmi z Modelom stalnih izboljšav. Imamo skupna srečanja in druženja v različnih oblikah vse leto. Resno razmišljamo o uvedbi nekajminutne skupne telovadbe, ki bi jo povezali v sklopu varovanja zdravja pri delu, še posebno zaradi dejstva, da je zdravje največja dobrina. Običajno pa pozabljamo, da je za dobro počutje preprosto potrebna skupna volja in cilj ustvariti delovno okolje, v katerem se bo vsak izmed nas dobro počutili.

Imata vodenje sodelavcev v podjetju in v javni upravi skupne točke?

Zanesljivo. Spoznanje in zavedanje vodstva, da so sodelavci največji kapital. Razumevanje, ustvarjanje in ukvarjanje s spremembami, ki se tesno povezuje s kakovostjo. Skupno pa je tudi pomembno dejstvo, da mora biti način vodenja usmerjen v zadovoljevanje potreb strank in da te storitve ustrezajo njihovim pričakovanjem.

Neposredna povezanost sodelavcev z njihovim znanjem predstavlja spoznanje, da je to znanje ključni sodobni kapital, trajnostni vir določene prednosti, je odlika najboljših. Človeški kapital je generator dodane vrednosti in pomeni dejstvo, da je potrebno pojmovanje pojma ,,človeški viri,, obravnavati nekoliko drugače. Na vodenje sodelavcev praviloma ne bi smela vplivati vrsta kapitala ustanovitelja. Pomeni, da obstaja glede vodenja sodelavcev kar precejšnja podobnost med zasebnim in javnim sektorjem. Zato v UE Ljubljana podpiramo opolnomočenje sodelavcev.

Kakšna je bila zadnja povprečna ocena zadovoljstva strank s storitvami UE Ljubljana?

Pri tako velikem številu strank ni realno za pričakovati njihovega nadpovprečnega zadovoljstva, kot je to prisotno v drugih UE. Samo za ilustracijo navajam naslednji podatek. V letu 2009 je bilo v reševanju 143.120 upravnih zadev. V zvezi s tem podatkom je potrebno soočenje dveh vidikov. Prvi je ta, da je potrebno vseskozi notranjo organizacijo dela, prilagajati realizaciji zahtevkov strank v zato določenih zakonskih okvirjih. Drugi, ki pa je izredno pomemben pa je, da UE vodi postopke in odloča o materialni vsebini zahtevka izključno na podlagi veljavnih predpisov. Se pravi, je zgolj izvajalec države na prvi stopnji. Z drugimi besedami, na tej točki se srečata država s svojo pravno ureditvijo posamezne pravice in uporabnik s svojim, za njega lastnim interesom. Velikokrat se zgodi, da je ta interes, ki je praviloma pravica, nasproten z interesom države. Še izraziteje se to odraža na področju okolja in prostora, gradbenih in uporabnih dovoljenj, kjer smo imeli 4.126 zadev v reševanju in od tega 2.912 tudi rešili. Na tem področju pa je vključen tudi interes kapitala.

Zadnja povprečna ocena je 4,42 in je bila izmerjena maja 2009. S to oceno nismo zadovoljni, kljub opazni rasti v preteklih letih, zato gredo naše aktivnosti v vse smeri, da bomo dosegli višjo raven.