Če se boste torej znašli sami pred praznim rotirajočim trakom za prtljago, naj vas ne popade sveta jeza. Nikar se ne znašajte nad nič krivimi zaposlenimi, ampak pomislite, kaj lahko iz tega potegnete. Običajna praksa narekuje, da po prijavi zamujene prtljage prevoznik obvesti potnika o nadaljnjem postopku in kam bo dostavil prtljago. Po besedah Maria Mezka, vodje zemeljske nabave in podpore pri našem nacionalnem prevozniku, je bilo lani po podatkih združenja evropskih letalskih prevoznikov zamujenih 15,7 kosa prtljage na tisoč potnikov, od tega je je bilo več kot 85 odstotkov najdene in vrnjene lastniku v 48 urah. V primeru zamude prtljage na letališču v tujini potnik običajno dobi "toilet kit", v katerem so osnovne higienske potrebščine za dan ali dva. Če prtljaga zamuja več kot 24 ur, velja, da prevozniki povrnejo del stroškov za nakup najosnovnejših oblačil za čas bivanja brez prtljage. Pri EasyJetu na primer povrnejo do 25 funtov na dan za nujne potrebščine. Seveda mora potnik predložiti originalne račune. Sicer pa lahko po montrealski konvenciji za zamujeno, izgubljeno ali poškodovano prtljago zahtevate odškodnino. Konvencija zavezuje vse prevoznike, tudi nizkocenovne, pri Zvezi potrošnikov Slovenije pa so nam povedali, da lahko potnik za škodo, povzročeno zaradi uničenja, poškodbe, izgube ali zamude prtljage na letu letalskega prevoznika iz EU, uveljavlja odškodnino do približno 1165 evrov.

Pri tem morate seveda upoštevati določene roke: za poškodbo prtljage in izgubo predmetov v njej je rok za prijavo 7 dni, za z zamudo prejeto prtljago 21 dni od dneva, ko smo jo dobili, za izgubljeno prtljago pa ni časovne omejitve, a je dobro, če zahtevek pošljemo čim prej po izteku 21-dnevnega roka.

Če se zgodi, da vam prevoznik poškoduje prtljago, je treba pisnemu zahtevku priložiti letalsko vozovnico, prtljažni list (torej ga nikar ne zavrzite takoj, ko stopite iz letala), račun popravila oziroma izjavo servisa o nepopravljivosti skupaj z računom/predračunom nakupa nadomestne prtljage. Kadar gre zgolj za manjše odrgnine, praske ali raztrganine na platnenih potovalkah, ki ne zmanjšujejo funkcionalnosti uporabe potovalke, prevozniki odškodnine ne priznajo, še dodaja Mezek.

Pravice potnikov v letalskem prometu sicer ureja evropska direktiva o pravicah letalskih potnikov. Ta pravi, da vam je ob večurni zamudi leta prevoznik dolžan ponuditi hrano, pijačo, brezplačen telefonski klic ali dostop do e-pošte, ob enodnevni zamudi vam pripada brezplačna hotelska nastanitev, če je let odpovedan, pa lahko zahtevate vrnitev denarja za vozovnico ali zagotovitev prevoza do ciljnega kraja potovanja. Če vam kljub potrjeni letalski vozovnici zavrnejo vkrcanje na letalo, imate pravico do takojšnjega izplačila odškodnine (od 250 do 600 evrov, odvisno od dolžine leta). Podrobnejše informacije so na spletni strani Zveze potrošnikov Slovenije www.pravicepotrosnikov.si.