Zaradi množičnega obiska se je število obiskovalcev v 197 dneh razstave v primerjavi s 173 dnevi leta 2019 povečalo za 35 odstotkov. 59. beneški bienale, ki je vrata zaprl minulo nedeljo, se tako ponaša z največjim številom obiskovalcev v 127-letni zgodovini bienala, so zapisali v sporočilu za javnost.

Na letošnji bienale so sicer povabili 213 umetnikov, ki so prišli iz 58 držav. Zlatega leva za življenjsko delo sta prejeli nemška kiparka Katharina Fritsch in čilska pesnica, umetnica, filmska ustvarjalka in aktivistka Cecilia Vicuna. Zlatega leva za najboljšo nacionalno udeležbo je prejel britanski paviljon, v katerem je razstavljala Sonia Boyce. Slovenijo je na 59. beneškem bienalu zastopal slikar Marko Jakše z razstavo Brez gospodarja.

Umetnost za sobivanje

Predsednik beneškega bienala Roberto Cicutto je ob koncu bienala povedal, da je bil »na tokratni izredno dobro obiskani ediciji – kljub majhni prisotnosti obiskovalcev z azijskega območja – bienale odločen zagotoviti prisotnost ukrajinskih umetnikov, podprl ustanovitev ukrajinskega paviljona in zagotovil razstavni prostor v Vrtovih, kjer so bila na ogled dela umetnikov, ki so ostali v svoji državi in so bili pogosto neposredno vključeni v odpor proti ruski agresiji.« Izpostavil je tudi veliko odločnost in sposobnost kustosinje Cecilie Alemani, da je kljub omejitvam, ki sta jih prinesli dve najhujši leti pandemije covida-19, pripravila tako bogato in pomembno razstavo. Kustosinja Cecilia Alemani je izjavila, da 800.000 obiskovalcev dokazuje, da umetnost krepi sodelovanje, in da so po več mesecih izolacije ljudje želeli slaviti in videti umetnost v živo, v veseli in skupni izkušnji, ki so jo delili s številnimi prijatelji, družinami, sodelavci in ljubitelji umetnosti. »V takih časih, kot jasno kaže zgodovina beneškega bienala, nam lahko umetnost in umetniki pomagajo predstavljati si nove načine sobivanja in neskončne možnosti transformacije,« je še dodala.