Družinsko podjetje, ki je lani praznovalo 30-letnico, je vodilni slovenski ponudnik meroslovnih rešitev vse v enem. Iz obrti za kalibracijo tehtnic, uteži in pipet je preraslo v mednarodno uveljavljeno skupino Lotrič Metrology, ki združuje več kot 170 strokovnjakov s področja meroslovja, zaposlenih v desetih podjetjih v sedmih državah. Poleg matičnega podjetja v Sloveniji poslujejo še podjetja Lotrič Certificiranje, PSM merilni sistemi in Mikro Medica, hčerinska podjetja pa delujejo v Avstriji in Nemčiji, na Hrvaškem, v Bosni in Hercegovini, Srbiji ter Severni Makedoniji. Lani je podjetje izvedlo približno 98.000 meroslovnih pregledov oziroma v povprečju 383 na dan. S kar 217 akreditiranimi postopki večini strank pokrijejo 95 odstotkov vseh meroslovnih potreb, med njihovimi referencami pa je več kot 21.000 podjetij.

Laboratorij za preizkušanje mask

V letošnjem letu širijo področje dela s storitvijo preizkušanja in certificiranja zaščitnih in medicinskih mask, pojasnjuje Marko Lotrič, generalni direktor skupine Lotrič Metrology. »Akreditacija je pred vrati, kar pomeni, da nam je uspelo dobaviti vso opremo in napisati vse postopke merjenja, nato pa lahko s storitvijo nastopimo na evropskem in svetovnem trgu. To je po obsegu glavna investicija, končujemo pa tudi vlaganje v laboratorij za električne veličine za meritve napetosti in upornosti toka, s katerim se bo bistveno izboljšala točnost merjenja in kjer se bo zaposlilo nekaj novih sodelavcev.« Po dveh letih je končana tudi obnova poslovnih prostorov v Železnikih, kjer so prenovili notranjost in s še dvema lastnikoma zunanjost poslovne stavbe. Tako so pridobili 1500 kvadratnih metrov novih površin za laboratorije, na to lokacijo se je preselil tudi razvoj. Vrednost investicije brez nakupa prostorov je malo manj kot dva milijona evrov.

Kar nekaj investicij je bilo podprtih z denarjem za razvoj in raziskave, pridobljenem z uspešno udeležbo na razpisih. »Tako letos načrtujemo korak naprej v razvoju izdelkov Trames in Exactum, predvsem gre za nove digitalizirane izvedbe, ki jih trg potrebuje,« pove Marko Lotrič in doda, da je to odvisno tudi od tega, kako uspešni bodo na razpisih. Exactum, nadzorni sistem za spremljanje parametrov hladne verige pri prevozu hrane, zdravil in hitro pokvarljivega blaga, je prvo izvedbo doživel pred šestimi leti, ko so ga predstavili na Expu v Milanu. V teh letih so ga nadgradili in izboljšali, letos pa na nameravajo povezati še z oblačnimi storitvami. Trames pa so stroji za merjenje dimenzij izdelkov, samostojne naprave ali enote, ki so del proizvodne linije, ki so v celoti prilagojeni naročnikovim potrebam. Namenjeni so predvsem za avtomobilsko in plastično industrijo, kjer je zahtevano merjenje dolžine, oblike in mase, in izločajo slabe kose. Tako napravo, sestavljeno iz legokock in z dodano programsko opremo, so predstavili na sejmu Expo v Dubaju, še nekoliko izboljšano različico pa bodo razstavili na še dveh evropskih sejmih.

Odpira se trg Savdske Arabije

Nastop na ExpuDubaj je bil za skupino Lotrič Metrology zelo uspešen. Novembra so kot uradni partner in razstavljalec v slovenskem paviljonu vzpostavili večje število poslovnih stikov, katerih rezultat je bil februarski podpis dogovora o skupnem nastopu s podjetjem EngineeringTrackerEstablishment, ki ima sedež v Združenih arabskih emiratih, v Savdski Arabiji. Savdska Arabija ima ogromne načrte glede infrastrukture, tako da se obeta velika potreba po merjenju, poudari Marko Lotrič, ki je zadovoljen, da se jim odpira nov trg. V tem delu sveta je precej možnosti ne samo za storitve, ampak tudi za rešitev Exactum, ki je zelo primerna denimo za farmacijo ali zdravstvene domove. Skupina sicer prek svojih hčerinskih podjetij v državah nekdanje Jugoslavije, Avstriji in Nemčiji pokriva evropski trg, veseli pa so kakršne koli pobude s strani trga ali bodočih partnerjev, ne glede na to, iz katere države prihajajo, doda prvi mož skupine.

»Če rečemo, da smo regijo Adria oziroma balkanske države od Severne Makedonije do Hrvaške pokrili, se zdaj poskušamo razširiti v Nemčijo, Avstrijo in Švico,« doda Marko Lotrič. »V Avstriji smo se recimo na novo ekipirali, imamo dva nova sodelavca in naredili smo dober načrt za razvoj. Ker je ta regija izjemno velika, si ne predstavljamo, da bo prodor hiter, smo si pa ambiciozen načrt zastavili predvsem za Nemčijo, od spletne strani in spletne trgovine do katalogov tudi v nemškem jeziku, usmerjamo pa se tudi v trženje prek družbenih omrežij in digitalnih platform.« »Podjetje se že tako dosti širi in več kot eden ali dva trga si naenkrat ne upamo odpreti, ker je treba pokriti stroške širitve,« odgovarja generalni direktor na vprašanje o morebitnem širjenju skupine na sever Evrope in v Veliko Britanijo. »Financiramo eno regijo, en trg, in ko tisti zaživi, gremo naprej. Nemčija je na primer tako velika, da bomo že za širitev storitvene dejavnosti potrebovali nekaj let.«