Bobnar Gaj Bostič je že kot mladi klasični glasbenik pobiral nagrade na nacionalnih tekmovanjih, potem pa jo je mahnil na jazz oddelek na ljubljanski konservatorij. Za jazz ga je navdušil profesor David Morgan, pri katerem se je ob glasbeni šoli učil še zasebno. »To je bilo obdobje preigravanja ritmov Led Zeppelin, Pink Floyd, prek tega pa me je počasi vpeljal v jazz. Bolj so me zanimali sami bobni kot tolkala, recimo marimbe, ki jih je več v klasični glasbi.«

Študij jazza

Dober mesec je že na študiju jazz bobnov na univerzi MUK (Musik und Kunst Privatuniversität der Stadt Wien). »Glede na trenutne razmere zaradi koronavirusa naš pouk poteka prek spletnih platform in tudi v živo kot individualni pouk.« Na Dunaj je odšel zaradi ugleda univerze pa tudi zaradi mesta. »Že sam utrip mesta, dogajanje v njem, mi je v navdih. Kljub trenutnim razmeram je še vedno veliko kulturnih dogodkov, delujejo jazz in rockovski klubi, klubi z elektronsko muziko, še vedno so koncerti, zdaj sicer pretočno prek spleta. V tem okolju se lahko preizkusim v različnih glasbenih stilih. V času študija začne glasbenik razvijat svoj zvok, stil. Dunaj je prepreden z zgodovino in umetnostjo, vse to vpliva potem tudi na glasbo.«

Pretočno se bo zgodil tudi njegov prvi koncert na Dunaju, to soboto v jazz klubu ZWE. Koncert bodo posneli, potem pa ga bodo odvrteli na spletu. Igral bo s kvartetom, v katerem se je ob začetku študijskega leta znašel s sošolcem in še dvema starejšima študentoma. Spoznali so se na jam sessionu, zdaj bodo odigrali štiri komade, priredbe jazz standardov. »Res smo se hitro našli,« se smeje. »Enostavno se zgodi kemija, zaradi katere potem nastane bend.«

Žanrska pestrost

Še vedno kdaj igra rock, še vedno se čuti po duši tudi metalca, o čemer med drugim pričajo dolgi lasje. Rad se podaja v elektroniko, tak je duet z Janom Bajcem Funom aka .čunfo, s katerim se družita zadnje leto – prvič v Layerjevi hiši v Kranju v okviru glasbene rezidence Dvocikel, nazadnje pa sredi oktobra v ciklu Sogodbe na festivalu Druga godba. Koncert bi moral biti na Metelkovi, saj se odvija v koprodukciji cikla Level Up v KUD Channel Zero, zaradi izrednih razmer pa so ga prestavili v Klub CD. To je bil njegov prvi nastop v klubu, v Cankarjevem domu pa že drugi. »To je bila zelo zanimiva izkušnja in tudi s .čunfo vedno rad sodelujem, ker naju vežejo prijateljstvo in podobni pogledi na glasbo.«

Zasedba StillOut, v kateri je začel bobnarsko pot, ni dejavna pet let, zelo delavni pa so Pi Jammies, s katerimi so pravkar izdali novo ploščo. To je tudi prvi cede, na katerem se pojavi. Aktualen, a trenutno na pavzi je elektronski projekt Spiral Mind, primorski trio, letošnji izbranci Klubskega maratona Radia Študent. Bostiča čedalje bolj okupira tudi novo zanimanje – avtorske skladbe.

»V glasbi me kot bobnarja seveda najbolj privlači ritem. Če se da plesati, je to meni dovolj. Stvar, ki jo iščem, pa je sam zvok. Če me presune, udari, potem mi bo nekaj všeč. Gre za hipni trenutek. V jazzu dosti improviziram, tako da se lahko naslanjam na instinkt, in tisto, kar v nekem trenutku čutim, se potem zgodi skozi zvok.«