Res je, k takšnemu občutku bržčas pripomore sicer precej zmanjšana količina prometa, kar je tudi glavni razlog, da ni veliko tragičnih novic, ki smo jih sicer v tako vremensko prijaznih pomladanskih dneh vsako leto prebirali z grozo. Ceste so namreč precej bolj prazne, zato je tudi »ovir« za mopediste manj. Kar pa je tudi razlog, da bodo morali biti, ko se bodo razmere enkrat umirile in bodo ceste oživele, še toliko bolj previdni. In z njimi predvsem zaradi njih tudi mi, vsi drugi, vozniki osebnih in tovornih vozil, avtobusov…

Pa pri tem ne gre le za zgoraj omenjene mopediste; ko v veljavi ne bo več tako rigoroznih prepovedi gibanja, bodo ceste, sploh ob nadaljevanju tako lepega vremena, naenkrat zasedli tudi vozniki drugih enoslednih motornih vozil, torej večjih in močnejših motociklov. Ti bodo po eni strani sicer na boljšem zaradi tega, ker bo do takrat že minilo obdobje, ko je po navadi zgodaj spomladi asfaltna površina lahko še zelo hladna in ne omogoča optimalne oprijemljivosti. Po drugi strani pa je prvi nujni pogoj za varno vožnjo tehnično brezhiben motocikel. In ker bodo motoristi tako, kot je v teh dneh zaradi nezmožnosti opravljanja svoje priljubljene prostočasne dejavnosti zagotovo vsakdo, še bolj neučakani, je na mestu nasvet, da naj v prvi vrsti poskrbijo za to. Naj torej, če se le da, počakajo in motocikel odpeljejo na pregled na servis, oziroma ga, če imajo dovolj znanja, sami dobro pregledajo. Zaradi daljšega premora pa tudi nujno osvežijo znanje s krajšo kondicijsko vožnjo in poskrbijo za zaščitno opremo ter dobro pregledajo njeno stanje.

Res je, da pristojni, pa tudi vsi ostali, ne nazadnje tudi na tem mestu k temu vselej primaknemo svoj del, na vse omenjeno in še veliko drugega opozarjamo vsako leto sproti. In na dolgi rok se napredek vidi in občuti, saj denimo za zadnje petletno obdobje velja, da je število smrtnih žrtev med motoristi padlo za 12 odstotkov. Vseeno pa je to bistveno premalo in predvsem lani je bil narejen korak nazaj. Namesto da bi nadaljevali pozitivne trende, so bile namreč številke pri domala vseh primerjavah z letom prej rdeče. Število prometnih nesreč voznikov motornih koles in mopedov je bilo tako višje za 13 odstotkov, smrtnih žrtev (lani 23, leto prej 18) pa je bilo več za kar 28 odstotkov, s čimer so motoristi predstavljali 23 odstotkov vseh umrlih v prometu, kar je drugi najvišji delež v zadnjih petih letih. Ne, ni dobro, moralo bi biti bolje, in odgovornost slehernega udeleženca v prometu, daleč največja pa seveda motoristov samih, je, da bo letos bolje in da se trend obrne.