Te so primerne za podjetja, ki imajo več vozil na CNG. Lahko jo postavite kar na svojem parkirišču.

1,154.027 osebnih vozil je bilo konec leta 2018 registriranih v Sloveniji, od tega jih je metan poganjal skromnih 244. Najbolj priljubljena so bila vozila na bencin (572.542) in dizel (564.994). Električnih in hibridnih je bilo 5962, na avtoplin pa 10.246. Izmed skupno 117.735 tovornih vozil jih je metan poganjal 134, na cestah je bilo tudi 2834 avtobusov, na metan 89.

226 vozil na milijon prebivalcev, ki jih poganja metan, je bilo v začetku lanskega leta v Sloveniji. Za primerjavo, v Italiji, kjer je tovrstnih vozil največ v Evropi, jih imajo kar 18.000 na milijon prebivalcev.

Z vidika podjetij, ki vgrajujejo sistem za CNG, so največja težava rezervoarji. Ne morejo biti namesto rezervnega kolesa kot pri avtoplinu, ampak so cilindrični in veliko težji, jeklo je osemmilimetrsko, saj so pritiski večji, zato mora biti rezervoar močnejši. To je za večino slovenskih uporabnikov nesprejemljivo, saj zmanjša prtljažni prostor. Zgodba zase je tudi cena, ki je v Sloveniji zaradi kompleksnosti vgradnje previsoka. Za nameček je polnilnic premalo, tudi doseg je občutno manjši, največ 200 kilometrov. (Jurij Koprivnikar, Plineks)

Tudi ljubljanski avtobusi vozijo na metan

V ljubljanskem potniškem prometu so se že pred dobrimi štirimi leti odločili za nakup 30 avtobusov na metan (šlo je za man lion's city G), za katere so odšteli 9,3 milijona evrov (brez davka). »Novih 30 avtobusov pomeni manj škodljivih izpustov in s tem čistejši zrak, povečanje obratovalne zanesljivosti ter udobja za potnike,« so strnili prednosti novincev. Prvo polnilnico so pri parkirišču LPP postavili že leta 2011.

21 % službenih vozil v Mestni občini Ljubljana je maja lani poganjal CNG, in sicer skupno 219, od tega 70 mestnih avtobusov.

0,92 € stane kilogram metana v Sloveniji.

231 km je mogoče prepeljati z vozilom na metan, če ga v rezervoar natočite za deset evrov. Za primerjavo: doseg z enakim zneskom vozila na avtoplin je 179, dizelsko gnanim avtom 148 in bencinarjem 112 kilometrov. Izračun je bil narejen za cene pogonskih sredstev 26. aprila 2019 in vozilo opel zafira tourer z močjo med 130 in 150 konjev.

5 javnih polnilnic za CNG imamo v Sloveniji, od tega dve v Ljubljani ter po eno v Celju, Mariboru in na Jesenicah. Do konca letošnjega leta je predvidenih vsaj 14 dodatnih polnilnih mest.