Drag, dražji, najdražji. Stopnjevanje pridevnikov še kako velja za avtomobile. Že tisti s ceno 50 tisočakov se nam zdijo dragi, ko pa smo brali o najdražjem la voituire noire in izvedeli, da je zanj treba odšteti skorajda 19 milijonov zelencev, smo milo rečeno ostali odprtih ust. Bugattiji so že dobro stoletje sopomenka za luksuz na štirih kolesih, zaradi cene, ki se vedno meri v milijonih, pa se zanje odločajo resnično najbogatejši zemljani. Ti pa svojo mošnjo na široko odprejo tudi zavoljo njihove privlačne oblike, za katero je (so)odgovoren tudi Etienne Salome, ki je pri francoski znamki pomočnik šefa oblikovanja in odgovoren za oblikovanje notranjosti. Čeprav bo septembra dopolnil komajda 40 let, sodi med bolj izkušene dizajnerje, kilometrino pa je nabiral še pri Kii, Mazdi in Renaultu.

Ko so lani v Ženevi pokazali koncept »črnega avta« iz karbonskih vlaken, ki je takoj zatem dobil tudi kupca, Ferdinanda Piëcha, ga je razganjalo od ponosa, saj je šlo za projekt, ki mu je posvetil zadnjih deset let. »Naš cilj ni bil, da izdelamo najdražji avto na svetu, visoka cena pa ni bila razlog nakupa. Dejansko nas kupec sploh ni vprašal, koliko la voituire noire stane. Preprosto zaželel si ga je,« je dejal Parižan. Skupaj s kolegi so zrisali na tisoče skic v želji, da naredijo najlepši in najboljši športni avto, s katerim se poklonijo Bugattijevi legendi, veličastnemu type 57SC atlantic; v letih 1936 in 1938 so izdelali zgolj štiri, danes pa so vredni okoli 40 milijonov vsak.

Verjel, da jih bodo prodali 40

Salome se je že kot otrok ukvarjal z risanjem, njegovo strast pa je spodbujala tudi mama, finančna direktorica. »Ves čas sem risal. Risanje je moje življenje. Na tak način komuniciram s svetom in drugimi sodelavci,« pravi oblikovalec, ki je prvih enajst let kariere posvetil korejski, japonski in francoski avtomobilski znamki. Odkar pa se je pridružil Bugattiju, se počuti kot riba v vodi. Ponosen je na svoj model chiron, ki so ga leta 2015 predstavili v Frankfurtu in stane najmanj tri milijone dolarjev, zanj pa so prejeli 200 predplačil. V letu 2017 so jih kupcem predali 70, leto pozneje 76, v podjetju pa se trudijo, da bi skrajšali triletno čakalno vrsto. »Nisem verjel, da jih bomo prodali več kot 40,« priznava. Biti oblikovalec pri znamki, ki po številnih kriterijih sodi med najboljše na svetu, ni lahko, tudi zato, ker so si avti med sabo močno podobni. »Zrisati avto je najtežje, saj vzame veliko časa in še zelo drago je. Upoštevati je treba številne varnostne in tehnološke zahteve, ves čas pa je treba sodelovati z inženirji. Ker delam za Bugattija, vem, da ljudje od mene pričakujejo nekaj več, zato je moje delo posebno.«

Dokazovati se je začel leta 2010, ko je bil odgovoren za dizajn konceptnega veyrona super sport, ki z maksimalno hitrostjo 431 kilometrov na uro še danes velja za najhitrejši serijski avto na svetu, njegova je tudi notranjost modela 16C galibier, ki pa nikoli ni dočakal serijske proizvodnje. A niso zgolj avtomobili tisti, ki jih dizajnira. Proslavil se je namreč s konceptom plovila, ki pa ga je razvil znotraj svoje znamke, ki jo je poimenoval Salome Yachts. Koncept sliši na ime atlantic, jahta pa deluje kot bolid formule 1 na vodi. Oblikovana je aerodinamično, v dolžino meri 12 metrov, za pogon sta zadolžena dva Volvova motorja, vsak z močjo 440 konjev, kar zagotavlja maksimalno hitrost med 55 in 60 vozli. Kokpit je iz stekla, na barki, ki ponuja možnost samodejnega parkiranja, pa je dovolj prostora za največ devet potnikov. Izdelali naj bi jih 12, cena je 1,6 milijona evrov, dobave naj bi začeli v letošnjem letu.

Dizajnira ure, pohištvo, kolesa

Trenutno živi v Berlinu, leta 2005 pa je končal študij na sloviti Kraljevi univerzi umetnosti v Londonu. Za svoja dela je prejel številna priznanja, zato sodi med najbolj proslavljene dizajnerje svoje generacije. Za Parmigianija Fleurierja je oblikoval tudi ure, pohištvo in ultralahka kolesa, v sodelovanju s Palmer Johnson Yacht pa luksuzno 20-metrsko jahto bugatti niniette 66 (Niniette je bilo ljubkovalno ime Lidie Bugatti, hčere ustanovitelja podjetja Ettoreja), pri kateri je inspiracijo črpal iz chirona. V prostem čas rad tudi slika in kipari, njegova dela so razstavljena v Bugattijevih salonih v Londonu, Milanu, Münchnu, Tokiu in New Yorku. Nekaj posebnega je njegova lesena skulptura kot inspiracija legendarnega type 57SC atlantic, ki je vsako leto februarja na ogled na razstavi njegovih del v Parizu. »Ker mi ni uspelo najti sanjskega športnega avta, sem se odločil, da ga oblikujem kar sam,« pravi avtomobilski navdušenec, ki se sicer navdušuje nad porscheji, v katerih vidi perfektno simbiozo med človekom in avtomobilom.