Glavni cilj InnoEnergyjevega programa Primer je spodbuditi inovatorje iz Srednje in Vzhodne Evrope, da nadgradijo svoje podjetniške veščine in pripravijo svoja podjetja na sodelovanje v pospeševalnih in investicijskih programih. »V startup svetu se predvsem srečujemo z mentaliteto hitrih padcev in hitrega učenja. Za startup podjetje je pomembno, da se vsak trenutek izkoristi za učenje ter tako z vsakim trenutkom postane boljše. Porazov ni, razen v primeru, ko se nehamo učiti,« je na dogodku dejal Bernard Grum, direktor ABC pospeševalnika, slovenskega lokalnega huba največjega evropskega pospeševalnika inovacij in podjetništva na področju trajnostne energetike, družbe InnoEnergy.

Trifazna pametna polnilna postaja za električna vozila

»Lastniki električnih vozil se dandanes soočajo z dvema glavnima problemoma. Prvi problem je pomanjkanje fleksibilnosti, torej kje in kdaj polniti električno vozilo, kar je povezano tudi s fleksibilnostjo cene. To pomeni, da ni enostavno izbrati, kdaj čez dan polniti vozilo in po kakšni ceni. Drugi problem pa je hitrost polnjenja, ki je v večini primerov zelo počasna. Ena uro polnjenja lahko v povprečju zagotovi vožnjo 50 kilometrov. Zato smo v našem podjetju razvili trifazno polnilno postajo, ki zagotavlja trikrat hitrejše polnjenje, prinaša fleksibilnost, s tem pa ne obremenjuje omrežja,« je nanizal David Carro Santomé iz podjetja ComSensus. Kot je še omenil, projekcije kažejo, da je trg električnih vozil v vzponu, zato v podjetju verjamejo, da na trgu že obstaja precejšnja potreba po njihovem produktu.

Avtoplinski sistem LPG direkt zniža stroške vožnje za 60 odstotkov

Simon Štrancar iz podjetja SparkLPG je povedal, da so v njihovem startupu izdelali tehnologijo, ki omogoča hibridno uporabo standardnega »direct injection« bencinskega motorja z notranjim izgorevanjem za vožnjo na utekočinjen zemeljski plin. »Naša tehnologija zniža stroške vožnje za 60 odstotkov in drastično znižuje sproščanje emisij,« je dejal Simon Štrancar. Po njegovih besedah so novejša bencinska vozila, ki množično prihajajo na trg, zasnovana na tehnologiji, kjer je bencin direktno vbrizgan v valj motorja. »Ker gre za novo vrsto tehnologije, obstoječi avtoplinski sistemi postajajo neprimerni za takšna vozila. Zato smo razvili avtoplinski sistem, ki ga trenutno testiramo na vozilih mazda CX7 in škoda octavia,« je še pojasnil Štrancar.

Stroj za reciklažo mešanega plastičnega odpada

»Vsako leto pridelamo tone mešanega plastičnega odpada in problem plastike je, da ima zelo dolgo obdobje razpadanja. Enostavna plastika rabi približno dvesto let, da popolnoma razpade, medtem ko kompleksna plastika za to potrebuje skoraj štiristo let. Zato smo v naši skupini, imenovani Eko team, razvili prototipni stroj za reciklažo mešanega plastičnega odpada, produkt reciklaže pa so pirolizno olje, goriva in električna energija,« je povedal Luka Zajc, ki je pomagal pri izdelavi prototipnega stroja. Po njegovih besedah si skupina želi vzpostaviti sistem, kjer bi najprej zbirali te vrste odpadnega materiala od komunalnih podjetji in ga preko mehanske in termokemične obdelave predelali v nove produkte. »Goriva, ki bi nastala pri reciklaži bi se uporabila za prevoz odpadkov, električna energija bi se pa prodajala,« je še omenil Zajc, ter dodal, da lahko trenutno izdelani stroj obdela in reciklira 200 kilogramov odpadkov na uro.

Nova priložnost za startupe spet maja

V tokratnem programu Primer so sicer sodelovale še ekipa Empowerment z digitalnim programom za poslovneže, ekipa MojSMS s telekomunikacijskim orodjem za oglaševanje, ekipa Tobiar s patentiranim terapevtskim pripomočkom, ekipa Monarte, ki se je posvetila razvoju potapljaških ur, ki pa so primerne tudi za svečane priložnosti, ter ekipa Fort Lock, ki želi na trg ponuditi posebno verigo za zaklepanje električnih skirojev. Naslednji predpospeševalni program Primer bo v ABC pospeševalniku potekal maja.