Ljubitelji akcijskih filmov, jasno, še posebej tistih o britanskem tajnem agentu Jamesu Bondu, imajo na koledarju zagotovo že z debelim flomastrom obkrožen datum 2. april. Takrat bo, menda isti dan kot ob svetovni premieri v Veliki Britaniji, tudi na slovenska velika platna prišel novi, že 25. Bondov film z naslovom Ni čas za smrt (No time to die). Ki se ga prav enako veselijo tudi vsi ljubitelji filmskih štirikolesnih lepotcev, saj jih bo, kot smo tudi na teh straneh lahko spoznali že zgolj na podlagi enega samcatega kratkega napovednika, v najnovejšem filmu o agentu 007 zares veliko.

Med njimi bodo tako kot v zadnjih petih oziroma vseh, posnetih v tem tisočletju, v glavni vlogi avtomobili znamke Aston Martin. Ti bodo, glede na to, da je to zagotovo njegov zadnji film v vlogi Jamesa Bonda, ostali neločljivo povezani tudi z glavnim igralcem Danielom Craigom – ta jih je namreč vozil v vseh svojih Bondovih filmih. Kot so s Craigovim predhodnikom Pierceom Brosnanom povezani avtomobili znamke BMW. Še preden je v svojem zadnjem filmu tudi sam presedlal na astona martina, je namreč Brosnan vozil bavarske lepotce Z3, serijo 7 (obema smo se v tej rubriki že posvetili), in nazadnje, leta 1999 v filmu Vse in še svet (The World is not enough), še zagotovo najbolj atraktivnega med vsemi, model Z8.

V času snemanja še ni bil nared

Do tretjega avtomobila bavarske znamke v filmih o Jamesu Bondu so se tudi največji britansko-bondovski puristi že sprijaznili s tem, da njihov junaški tajni agent vozi nemške štirikolesnike, ob tem pa so morali priznati, da mu Z8 dejansko prav pristaja. Šlo je namreč za prekrasen dvovratni kabriolet atraktivne oblike, pri kateri se je »retro« na pravi način srečal s sodobnostjo. Ob tem ga je poganjal kar 5-litrski bencinski 32-ventilski motor V8, natanko tak, kakršnega so vgrajevali tudi v svojo športno limuzino BMW M5 in ki je Z8 z mesta do hitrosti 100 kilometrov na uro izstrelil v vsega 4,7 sekunde.

No, pri vsem skupaj je bilo nemara še najbolj zanimivo to, da v času snemanja filma ni bilo izdelanega še niti enega serijskega avtomobila. BMW je imel namreč leta 1999 na voljo le prototip, še eno »školjko« in zamaskirani testni avto. Zato smo v filmu med vožnjo dejansko gledali dve repliki BMW Z8 (ena je še vedno na ogled v londonskem filmskem muzeju), ob tem pa še eno »lupino«, ki so jo med snemanjem tako in tako uničili. A do tega še pridemo.

Upravljanje prek obeska

Kot je pri Bondovih avtomobilih v navadi, je bil tudi Z8 opremljen s številnimi dodatki, ki jih je priskrbel tako imenovani Q. Njegovo vlogo je še zadnjič odigral legendarni Desmond Llewelyn, ki je v BMW med drugim vgradil posebne rakete zemlja-zrak, v središče volanskega obroča je integriral zaslon, s katerim je lahko Bond rakete usmeril v tarčo, tako kot pri BMW serije 7 iz filma Jutri nikoli ne umre (Tommorow never dies) pa je bilo tudi Z8 mogoče upravljati na daljavo, tokrat s pomočjo posebnega obeska za ključe.

Najbolj izstopajoč kader filma z avtomobilom je bil zagotovo tisti, pri katerem ga pred tovarno kaviarja v Azerbajdžanu (za snemanje so sicer dejansko uporabili velikanski zunanji bazen v studiih Pinewood) Bond s pomočjo omenjenega daljinskega upravljanja zapelje na pomol, se nato vanj usede in s pomočjo raket na tla sklati enega od »sovražnikovih« helikopterjev. No, drugemu, ki je bil opremljen z velikansko trojno žago, ni bil kos, z omenjenim pripomočkom pa je njegovemu pilotu tudi uspelo, da je avtomobil prežagal na polovico, kot bi šel z nožem skozi maslo. Tu je torej vzela konec omenjena lupina BMW Z8, ki ga v nadaljevanju filma ne vidimo več, se pa pri tem zgodi še nekaj zanimivega. Bond namreč, kot so ugotovili poznavalci celo prvič dotlej, ob prizoru na polovico prerezanega avtomobila naglas izrazi skrb, češ da »Q-ju to zagotovo ne bo všeč«.

Dodajmo, da BMW Z8 kljub vsem atributom ni bil prodajna uspešnica, saj so ga izdelovali le tri leta (2000–2003) in v tem času na ceste spravili vsega 5703 primerke.