Za vrsto pogona, ki ga je imel testni BMW serije 2 active tourer, z vseh strani večkrat slišimo, da je idealna. Predvsem zaradi znanih težav z dosegom je dandanes namreč še vedno le malokdo namreč toliko prepričan o električnem avtu, da si ga tudi dejansko »upa« kupiti, medtem ko svojo zeleno naravnost in naklonjenost novim načinom pogona vendarle rad izrazi marsikdo. Za take je torej takšen avto idealen. Gre seveda za priklopni hibrid.

Prav takšen je torej BMW 2 active tourer 225xe iPerformance, kot je njegovo polno ime, ki je sploh zelo zanimiva zmes. Sistem pogona, ki ga predstavljata 1,5-litrski 3-valjni turbobencinski motor in elektromotor, so namreč vtaknili v družinsko naravnanega manjšega (4,34 metra dolžine) enoprostorca, torej karoserijsko obliko, ki je na robu izumrtja. Da je res tako, pritrjujejo tudi napovedi z vrha bavarske znamke, od koder je bilo mogoče slišati, da ta avtomobil ne bo dobil svojega naslednika in da bodo njegove potencialne kupce preusmerili (le kam drugam) k svojim športnim terencem. Da je to napaka in velika škoda, zna povedati marsikdo, a očitno jih je premalo ali pa so premalo glasni.

A vrnimo se za trenutek še k omenjeni zmesi. Bencinski motor, ki poganja prednji kolesni par, in elektromotor, ki poganja zadnjega, poskrbita torej za neke vrste štirikolesni pogon, njuna skupna sistemska moč pa znaša kar 165 kilovatov (224 konjev), kar naredi ta družinsko naravnan avtomobil izjemno odziven (do stotice denimo pospeši v vsega 6,7 sekunde) in pri vozniku prebudi apetite po športni vožnji. Pa čeprav je vse prej kot športnik, o čemer naj bi pričal ravno omenjeni pogon, katerega cilj je avto narediti kar najbolj ekološki. Pri vsakdanji vožnji to tudi v resnici je, saj smo denimo s polnimi baterijami, ki jih je mogoče prek navadne vtičnice napolniti v dobrih treh urah in pol, brez večjih težav prevozili 35 kilometrov zgolj na elektriko. V tem primeru je bila tudi poraba goriva precej nizka, dobre tri litre, ko smo se z avtomobilom vozili na daljše poti in po različnih cestah, pa je znašala slabih 5 litrov. Skratka, poraba goriva je zelo odvisna od načina vožnje in izkoriščanja elektrike, je pa tale BMW lahko zares zelo varčen.

Tudi sicer je vozna izkušnja v tem avtomobilu prijetna, zaradi specifičnega načina pogona zanimiva, predvsem pa je za voznika vse zelo pregledno. Morda smo iz drugih vozil bavarske znamke vajeni le bolj udobnih sedežev; pri teh nas je namreč na sedalnem mestu vseskozi nekaj motilo, pa tudi dimenzijsko bi bili lahko večji. Delovno okolje je kakovostno, urejeno in enostavno ter hitro za upravljanje, se pa pozna, da active tourer ni najmlajši, saj so ga od leta 2014 dalje le osveževali, v osnovi pa gre še vedno za prvo generacijo avtomobila. In očitno torej edino. Zakaj bi si kupci raje izbrali športnega terenca, nam je sicer težko razumljivo, a tako pač je. Prepričani smo, da nihče od njih ne ponudi toliko prostora in tudi ne tako varčne vožnje, kot jo je testni primerek.

Ta, glede na vse, kar ponuja, niti ni tako zelo (pre)drag. Dobro, zagotovo se cena 42.050 evrov na prvi pogled za ta razred avtomobila zdi ogromna, a glede na možnosti, ki jih ponuja… Recimo takole – BMW je znal imeti in še ima tudi precej dražje in precej manj uporabne avtomobile.