Po prvih stikih s poslovnim znanjem v podjetniškem krožku so se udeležili tekmovanja Popri, ki letos že šestnajsto leto išče uspešne poslovne ideje mladih, tam zmagali in nato navdušili tudi na mednarodnem tekmovanju v New Yorku. Danes se ukvarjajo z izdelavo in prodajo naravne kozmetike iz čebeljih proizvodov.

Mednarodna potrditev

»Srednješolsko tekmovanje je za našo ekipo predstavljalo priložnost, da smo se naučili, kako predstaviti svojo idejo,« pove vodja ekipe Larsen Cundrič, ki razloži, da je bila največja dodana vrednost prav v dodeljenem mentorju, s katerim so lahko konkretneje razvijali svojo idejo, ki je kasneje prerasla v pravo podjetje.

»Izkušnja na tekmovanju te postavi pred izziv. Ko vidiš, da si ga sposoben opraviti, pridobiš samozaupanje, samozavest, postaneš ambicioznejši, drzneš si sanjati in narediš vse, da uresničiš svoje cilje. Spoznaš, da biti dijak ne pomeni, da si premlad. Upaš si poskusiti, dobiš motivacijo in verjameš, da lahko v življenju ustvariš nekaj svojega,« pravi Rebeka Udvanc, danes vodja marketinga, ki doda, da je priznanje na mednarodnem tekmovanju takrat delno drugačni ekipi dalo pravi zagon. Četudi kasneje kot študentje niso imeli več priložnosti prodajati svojih izdelkov v okviru dijaškega podjetja, so tvegali in se odločili, da odprejo svoje podjetje. Sledili so postavitev laboratorija, izpopolnitev receptov, opravljanje testov varnosti, oblikovanje celostne grafične podobe in načrt, kako bodo prodrli na trg. »Tako smo marca 2019 odprli podjetje in medeno kozmetiko začeli prodajati pod znamko Beesmetic,« doda Rebeka.

Glede dodani vrednosti, ki jo ustvarjajo v Beesmeticu, Udvančeva pojasni, da so vse uporabljene sestavine stoodstotno naravne, izdelki so ročno narejeni, obenem pa podpirajo domače čebelarje in ves proces izdelave do končne podobe poteka doma, v Sloveniji. Včlanjeni so v Ljubljanski univerzitetni inkubator, imajo mentorico, sodelujejo s trgovino Dobrote Dolenjske in blogerji ter spletnim vplivneži, z izkušenim farmacevtom pa se lotevajo tudi razvoja novih izdelkov. »Želimo si, da bi se vse znanje in napor, ki ga vlagamo v naše podjetje, pokazala v znamki, ki bo s kakovostnimi izdelki reševala težave mnogih ljudi. Idejo o medeni kozmetiki želimo namreč ponesti v svet in ustvariti znamko, ki temelji na trajnosti in v katero ljudje zaupajo,« še pove Cundrič.

Tudi študent je lahko podjetnik

Mladi podjetniki so obenem tudi študentje. »Največja prednost odpiranja podjetja v času študija je v tem, da kot odrasli ob odprtju podjetja tvegaš veliko več. Za študente je tveganje manjše. Ko se podaš na podjetniško pot, ji moraš namreč posvetiti veliko časa – in mi ga imamo,« pravi Rebeka. Maja Gazvoda, vodja vizualne podobe, pa jo dopolni, da se včasih srečajo tudi z določeno mero skepticizma in nezaupanja. »A dejstvo je, da smo se uspešno umestili v zelo konkurenčno panogo. Imamo svojo zgodbo in uspelo nam je izluščiti svojo konkurenčno prednost. Na tem gradimo in verjamemo, da so rezultati sorazmerni z vloženim trudom, delom in svežimi idejami, ki jih prinesemo,« konča Gazvodova.