Karavana motociklistov se bo na dirki v Buriramu, ki leži 410 kilometrov severovzhodno od Bangkoka, pomerila drugič v zgodovini, saj so lani prvič gostovali na stezi na Tajskem. Najvišjo hitrost na tej zahtevni stezi je takrat postavil Ducatijev dirkač Andrea Dovizioso. Namerili so mu kar 330,4 kilometra na uro, poleg vsega pa steza ponuja kar nekaj možnosti za prehitevanje. Posebej na koncu dolge, skoraj kilometer dolge ravnine, kar je peta najdaljša ravnina v letošnjem koledarju, takoj za stezami v Austinu, Mugellu, Losailu in Barceloni.

Ime Buriram sicer v prevodu pomeni mesto sreče in lani so bili lahko ljubitelji dirk zadovoljni. Zelo tesen dvoboj med Marquezom in Doviziosom je sicer dobil slednji, a z vsega dobro desetinko sekunde prednosti. Zato utegne biti letošnja dirka še toliko bolj zanimiva, kajti na njej lahko Marc Marquez predčasno osvoji naslov prvaka. Za to mora dobiti dve točki več kot Dovizioso, torej mu zadostuje, da dirko konča le mesto pred Italijanom, pod pogojem, da bosta oba na koncu med prvimi štirimi. V nasprotnem primeru pa mora biti dve mesti pred Doviziosom in bo osvojil dovolj točk, da ga ta do konca sezone ne more več prehiteti.

Statistika sicer govori v prid Marquezu, ki je letošnje dirke redno zaključeval na prvem ali drugem mestu, z izjemo ZDA, kjer je po vodstvu padel zaradi napake na motociklu. Španec se zaveda, da bo to pot v igri precej in da bo moral vseeno najti pravo mero agresivnosti in previdnosti. »Tako kot na vseh letošnjih dirkah bom tudi tokrat vozil na meji svojih zmogljivosti in zmogljivosti motocikla. Lani smo videli, da je ducati na tej stezi lahko zelo hiter, torej se bom moral letos še bolj potruditi. Ne bom se preveč oziral na Doviziosa, ampak se bom po svoje pripravljal na dirko,« je odločen Marc Marquez, ki bo moral, tako kot drugi dirkači, paziti na najzahtevnejšo točko zaviranja pred tretjim ovinkom, kjer morajo dirkači hitrost zmanjšati s 330 na vsega 75 kilometrov na uro na razdalji 240 metrov, celoten zaviralni manever pa traja okoli 5,5 sekunde.

Zadnjih nekaj dirk pri Ducatiju sicer niso imeli veliko sreče, a ravno za odpis še niso. Še več, za Doviziosom je letos druga najboljša sezona v njegovi karieri. Do zdaj je po 14 dirkah zbral 202 točki, boljši je bil le leta 2017 z 208 točkami. Na zadnji dirki v Aragoniji pa je z drugim mestom še devetič v karieri stopil na zmagovalni oder, s tem pa se je izenačil z nekdanjim motociklistom Lorisom Capirossijem in se priključil skupini desetih najboljših motociklistov vseh časov po številu osvojenih prvih treh mest.

Marc Marquez pa se lahko ozre na še eno skoraj idealno sezono. Pa čeprav sam pravi, da njihov motocikel verjetno ni najboljši, je dejstvo, da je skorajda ukrojen po njegovih željah. To na eni strani prinaša Hondi prevlado, na drugi pa se tudi oni zavedajo, da zaradi tega trpijo drugi njihovi dirkači. Še več, to priznava tudi Marquez sam: »Naš motocikel ustreza mojemu načinu vožnje, a težave s sprednjo pnevmatiko ostajajo. Samo poglejte, koliko padcev je bilo letos pri Hondi zaradi tega. Sicer je bolje kot lani, a zadovoljni vseeno ne moremo biti.« Jack Miller na primer pa dodaja, da si Marquez tisto odločilno prednost privozi v ovinkih, poleg tega pa zahteva motocikel veliko dela in se skorajda bori proti vozniku. »Če hočeš biti z letošnjo hondo hiter, jo moraš premagati z brutalno silo. Motocikel tudi takoj kaznuje vsako napako.«

V petih tednih azijsko-pacifiške »turneje« bodo imeli motociklisti kar štiri naporne dirke, a če bo Marquezu ta konec tedna res uspelo predčasno postati prvak, bo prvi dirkač po letu 2005 in Valentinu Rossiju, ki se bo na zadnje štiri dirke sezone podal kot najboljši med vsemi.