Zanemarjena evropska periferija gre na kitajsko svilno pot
Tisti, ki so v zameno za finančno »pomoč« od Grčije poleg drastičnega varčevanja zahtevali malodane splošno privatizacijo, tega najbrž niso imeli v mislih. In se je nemara prav zato leta 2016 zgodilo. Da je namreč v Pireju, enem od največjih sredozemskih pristanišč, prevladujoči lastniški delež prevzel tretji največji svetovni ladjar, kitajski Cosco. Pirej je bil sicer prvo Coscovo evropsko mostišče, saj je imel tam že od leta 2008 koncesijo na dveh pomolih, po omenjenem prevzemu na grški pa se je kitajska nadnacionalka z večjimi ali manjšimi lastniškimi deleži ali koncesijami »izkrcala« še na drugih obalah (italijanski, španski, belgijski, francoski, nizozemski, romunski). Cosco in drugo kitajsko ladjarsko-logistično podjetje China Merchants Port tako ali drugače obvladujeta približno desetino evropskih pristaniških zmogljivosti.
Kaj kmalu naj bi jih bilo še več, in to tudi v neposredni soseščini Slovenije, kajti tako tržaško kot reško pristanišče naj bi prav na Kitajskem našli partnerje, ki...