No, da ne bomo zašli, omenjeno registrsko oznako je imel na sebi Kiin športni terenec sportage, ki smo mu tokrat postavili nasproti peugeota 3008. Ta je imel namenoma in namensko prav tako zanimivo registrsko tablico – z oznako 3008. In nič drugega, nobenega pomišljaja, črke ali dodatne številke, zaradi česar smo za hip pomislili, da ima prek prave nalepljeno še oznako v reklamne namene. A le za hip, pozneje pa ne pri enem ne pri drugem večje pozornosti registrskim oznakam tako in tako nismo več namenjali. Smo ju pa precej bolj natančno secirali v vseh drugih pogledih…

Na zunaj bi sami težko katerega označili za atraktivnejšega, zagotovo pa sta tako 4,48 metra dolg sportage kot tri centimetre krajši 3008 med bolj prepoznavnimi primerki svojega razreda. Drugače je, ko sedemo za volan, kjer dvoma o tem, katero voznikovo okolje je atraktivnejše, ni niti za hip. To je peugeotovo, ki je najbolj izstopajoče v vsem razredu. Voznik in sovoznik se namreč počutita kot v nekakšnem vesoljskem plovilu, k čemur še dodatno pripomorejo majhen in prisekan volanski obroč ter merilniki, ki so postavljeni nad njim. Za izjemno počutje je tako poskrbljeno, manj pa navduši upravljanje infozabavnega sistema in drugih parametrov s pomočjo zaslona na dotik. Njegova odzivnost namreč ni najboljša, prav tako je za nastavitev nekaterih stvari potrebnih preveč voznikovih potez, zaradi katerih trpi osredotočenost na vožnjo. Še zlasti pa avtu ni v ponos zares slaba ločljivost kamere oziroma prikazovanje dogajanja za avtomobilom z njeno pomočjo na že omenjenem zaslonu, pri čemer se slika poleg tega, da je motna, večkrat počasi lomi in ni tekoča.

Sportageu so tovrstne težave tuje, vse je delovalo brezhibno. Res je, v primerjavi s tekmecem je njegova notranjost manj privlačna, lahko bi rekli celo malce pusta in zagotovo manj moderna, saj je pač v trendu armaturno ploščo čim bolj prečistiti gumbov, ki jih je pri korejcu v izobilju. A če uporabnost in praktičnost postavljate pred videz in atraktivnost, dvoma o tem, kateri se bolj izkaže, ni, omenjeni gumbi pa upravljanje z marsičem pohitrijo. Na zadnjih sedežih medtem kakšne občutne razlike ni, nemara tudi zaradi identične medosne razdalje obeh (2,67 metra). Pri obeh je tako prostora za udobno vožnjo dveh odraslih več kot dovolj, pogojno tudi treh, pri prtljažnikih pa se bolje izkaže peugeotov, ki ima tudi 40 litrov (520:480) večjo prostornino.

Malce bolje se je francoz obnesel tudi med vožnjo. Čeprav razlike niso velike, sploh pri dinamični vožnji bi enega zares težko postavili pred drugega, je 3008 malenkost udobnejši pri daljših avtocestnih vožnjah, predvsem pa bolje požira cestne nepravilnosti, saj je tresenja ob razpokah in vdolbinah opazno manj kot pri tekmecu, prav tako je peugeot med vožnjo deloval malce tišje in bolj uglajeno. Oba testna športna terenca sta imela ob tem pogon speljan na prednji kolesi, s čimer kljub zajetni oddaljenosti od tal v višini 18 (kia) in 22 centimetrov (peugeot) odpadejo kakšni terenski podvigi. Pri čemer štirikolesnega pogona slednji tako in tako sploh ne omogoča, prva pa ga nima v kombinaciji z motorjem pri testnežu. Ta je bil osnovni 1,6-litrski dizelski s 115 konji (85 kilovati), medtem ko je 3008 poganjal nekaj močnejši, 130-konjski (96 kW) 1,5-litrski dizel. Oba sta zgledno sodelovala s 6-stopenjskima ročnima menjalnikoma, pri obeh pa smo ostali bolj kot ne brez pripomb. Res je, peugeot se je pri višjih hitrostih ob pritiskih stopalke za plin odzval hitreje in bil na sploh živahnejši (z mesta do stotice denimo pospeši sekundo hitreje, 10,8:11,8 sekunde), ob tem pa tudi nekaj varčnejši (6,6:6,9 litra dizla na 100 kilometrov), a obenem pri sportageu umirjen voznik niti po naključju ne bo opazil kakšne podhranjenosti. No, če pa razlika 500 evrov, kolikor stane dobrih 20 konjev močnejši primerek, ni prevelika, bi to doplačilo vseeno svetovali.

In smo torej pri evrih. Cenika povesta, da testni sportage z opremo fresh stane 31.690 evrov, podobno dobro opremljen 3008 allure, obe opremi sta drugi najbogatejši od štirih možnih, pa 27.044. A tu so potem še stari triki z akcijskimi popusti in načini financiranja, s čimer – in ob upoštevanju razlike v moči motorja – občutne razlike v ceni ni. Vprašanje je le, kaj si v nadaljevanju izbori posamezen kupec. Več pa v sklepu.