Kritika opere Prodana nevesta: Premostitev pasti preživetega
Češka nacionalna opera Prodana nevestaBedřicha Smetane je največkrat izvajana opera na slovenskih opernih odrih. Zdi se, da si je takšno mesto prislužila, ker si nobeno domače delo kljub nekaj poizkusom ni priborilo takšnega statusa, kar pomeni, da opravlja vlogo nadomestne slovenske nacionalne opere. Da je lahko budila slovensko/slovanska nacionalna čustva v času vzpostavljanja nacionalne kulturne infrastrukture, ki je potekalo v več valovih pred prvo svetovno vojno, po njej in po drugi svetovni vojni, je logično, ostaja pa vprašanje, kaj nam lahko za današnji čas preenostavna in v preizkušene šablone menjav in zvijač ujeta zgodba še pove, kako jo torej brati onkraj nacionalnega konteksta.
V rahlo posodobljeni Prodani nevesti nastopata tudi Andrej Debevec, ki je ponovno izrisal prepričljiv karakterni lik, in Mojca Bitenc, ki se je zaradi ustreznega glasu in žive odrske prezence mestoma zdela skoraj idealno zaljubljeno dekle. (Foto: Darja Štravs Tisu)
To je bila seveda predvsem naloga za režiserja Jiřija Nekvasila, ki je predstavo posodobil, vendar predvsem na vizualni ravni, v scenograf...